x تبلیغات
تازه ها

عایق رطوبتی استخر‍

 عایق رطوبتی استخر به مجموعه ای از محصولات گفته می شود که وظیفه عایق کاری و آب بندی را برعهده دارند.

گستردگی عایق رطوبتی استخر به اندازه تمام نیازها و چگونگی محافظت استخر و نحوه ی آب بندی استخر ی باشد.

عایق رطوبتی استخر در هر مرحله از مراحل ساخت استخر قابل استفاده می باشد.

انواع عایق رطوبتی استخر را می توان به چندین دسته بندی مجزا تقسیم نمود.

  1. عایق رطوبتی استخر  بر پایه پلیمرها
  2. عایق رطوبتی استخر بر پایه اپوکسی ها
  3. عایق رطوبتی استخر بر پایه اکرلیک ها
  4. عایق رطوبتی استخر برپایه سیمان پلیمری

و انواع مختلف که در مراحل ساخت استخر مورد استفاده قرار می گیرند

برای انجام عملیات عایق رطوبتی استخر شرایط محیطی و چگونگی استفاده از متریال مورد استفاده و حتی شناخت از سازه هیدرولیکی بسیار حائز اهیمت می باشد.

به کرات دیده شده استفاده از انواع آب بندی استخر با توجه به بالابودن کیفیت آن بعلت عدم استفاده صحیح و یا عدم رعایت ویژه مصرف نتوانسته است نتیجه مطلوب را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.

توجه به شرایط محیطی و اطلاع از ساختار سازه هیدرولیکی کمک شایانی به استفاده از مواد عایق رطوبتی استخر می نماید.

در تجربیات ثابت شده مصرف کنندگان بدون اطلاع از ماهیت ساختار استخر اقدام به انجام عملیات عایق رطوبتی استخر نموده اند که متاسفانه بدلیل وجود فشار منفی آب که در واقع هجوم آب های سطحی و زیر سطحی به داخل استخر می باشد. باعث شده عایق رطوبتی استخر از روی سطح بلند شده و پوسته شود.

در واقع می توان اذعان نمود عدم اطلاع از ساختار فیزیکی سازه هیدرولیکی مهمترین عامل عدم اخذ نتیجه از انواع مواد عایق رطوبتی استخر می باشد. بررسی های دقیق و قابل لمس از سازه هیدرولیکی در جهت انتخاب عایق رطوبتی استخر منجر به کاهش هزینه های احتمالی بعدی و حتی کاهش هزینه انتخاب مواد آب بندی استخر می شود.

انواع پودرهای نفوذگیر و مواد زودگیر و آنی گیر رطوبتی و انواع موارد مشابه در گروه پودری عایق رطوبتی استخر قرار می گیرند. این مواد که ظاهر پودری دارند می توانند در مقابل جریانهای مختلف آب در جهت فشار منفی به آب بندی استخر برگردد. در مقابل  عایق های پلیمری دو جزیی و عایق اکرلیکی دوجزیی در گروه مایع عایق رطوبتی استخر قرار دارند.این نوع مواد روی بتن و سیمان نهایی اجرا شده و با ایجاد لایه محافظ روی بتن و سیمان عملا از هدر رفتن آب جلوگیری بعمل می آورند و از این حیث جزو بهترین مواد عایق رطوبتی استخر می باشند. این نوع مواد به راحتی قابل اجرا و ترمیم می باشند و حتی در موارد استفاده از عایق پلیمری دو جزیی امکان عملیات رنگ استخری نیز به صورت همزمان وجود دارد.

یکی دیگر از این نوع عایقها عایق قیری می باشد.

 این عایق گستردگی ویژه ای در جلوگیری از ورود آب هاب سطحی و زیرسطحی به داخل استخر دارد. اجرای یک لایه از عایق قیری برروی دیواره بیرونی علاوه بر جلوگیری از عدم ورود آب های زیرسطحی به داخل استخر می توند به عمر استخر افزوده واستخر را از گزند هجوم کلرات و سولفاته شدن محافظت نماید. اجرای این لایه عایق رطوبتی استخر به تمام پیمانکاران وسازندگان استخر و منابع هیدرولیکی اکیدا توصیه میگردد.

پس از انجام عملیات کف سازی می توان یک لایه از این مواد را روی بتن مگر استفاده نموده و بتن نهایی را انجام داد . این عمل باعث عدم ورود آب زیرزمینی به داخل کاسه استخر می گردد که نهایتا باعث حفظ کیفیت سازه هیدرولیکی و عمر طولانی رنگ استخر مورد استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید : تعمیر و نگهداری استخر

راهنمای خرید گردنبند طلا

 در ادامه 5نکته مهم برایتان نوشته‌ایم که بهتر است که پیش از خرید گردنبند طلا به آنها توجه داشته باشد. با پرسیدن این سوال‌ها از خود می‌توانید متناسب‌ترین گردنبند را برای خود یا عزیزانتان خریداری کنید.

۱- زنجیر گردنبند چه مدلی است؟

اولین مورد از نکات خرید گردنبند طلا و شاید مهم‌ترین مساله در مورد گردنبند، فرم و نوع زنجیر است. باید زنجیری خریداری کنید که به راحتی تاب نمی‌خورد، در خود گره نمی‌خورد و در هم پیچیده نمی‌شود. برخی از زنجیرها به شدت مستعد گره خوردن هستند در نتیجه سریع‌تر هم شکسته و پاره می‌شوند. به طور مثال، زنجیر امگا، زنجیر تیغ ماهی و زنجیر ماری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آسان‌تر از بقیه مدل‌ها خمیده شده و در خود می‌پیچند.

۲- آیا گردنبند از طلا ساخته شده یا آبکاری شده است؟

توجه داشته باشید که طلاهای آبکاری شده از فلزات گرانبهای دیگری ساخته می‌شوند و در نهایت یک لایه نازک طلای خالص روی آنها آبکاری می‌شود. این آبکاری به مرور زمان خورده شده و از بین می‌رود و رنگ فلز زیرین نمایان می‌شود. این نوع گردنبندها با اینکه قیمت مناسبی دارند اما لازم است هر چند ماه یک بار دوباره آبکاری شوند تا شفافیت و رنگ خود را حفظ کنند. به این معنی که گزینه خوبی برای استفاده مداوم بشمار نمی‌روند. اما برای استفاده‌های کوتاه و محدود، گزینه خوبی خواهند بود زیرا قیمت تمام‌شده‌ی ارزان‌تری دارند.

۳- قفل زنجیر از چه نوعی است؟

سومین نکته از نکات خرید گردنبند طلا، قفل زنجیر آن است. حتما هنگام خرید طلا به این نکته توجه داشته باشید. بیشتر زنجیرهای طلا با قفل‌های کلیپسی گرد عرضه می‌شوند که با یک فنر باز و بسته می‌شوند. این قفل‌ها اغلب ارزان هستند اما دوام و پایداری مناسبی ندارند. به این صورت که اگر ناخواسته یا به هر دلیلی فشار بیشتر از معمول به آنها وارد کنید، ممکن است قفل بشکند. بهترین و مرسوم‌ترین قفل برای گردنبند، نوع خرچنگی است که سفت و قابل اعتماد است. استفاده از این قفل هم آسان است. این قفل یک بدنه سفت دارد که آن را در برابر ضربه مقاوم می‌سازد.

۴- آیا می‌توان از گردنبند آویز آویخت؟

یکی دیگر از سوالاتی که پیش از خرید گردنبند باید از فروشنده بپرسید این است که آیا می‌توان به آن آویز آویخت یا خیر. اگر پاسخ مثبت بود، توجه داشته باشید که ضخامت زنجیر به گونه‌ای باشد که حلقه آویز به راحتی از آن عبور کند. زنجیر این نوع گردنبندها نباید خیلی ضخیم باشد. اما در عین حال نباید خیلی هم باریک باشد زیرا احتمال پاره شدن آن زیاد خواهد بود.

۵- آیا زنجیر گردنبند طلا تو خالی است یا پر؟

پنجمین نکته از نکات خرید گردنبند طلا نوع زنجیر است. فارغ از قیمت بسیار ارزان‌تر، گردنبندهایی که زنجیرهای تو خالی دارند سبک‌تر هم هستند. عیب این نوع زنجیرها این است که خیلی راحت ضربه می‌بینند و احتمال پاره شدنشان زیاد است. اگر قصد دارید زنجیر ارزان و توخالی بخرید حتما توجه داشته باشید که باید خیلی مراقب آنها باشید به این خاطر که اگر به جایی گیر کنند ممکن است خیلی سریع پاره شوند. این نوع گردنبندها برای استفاده روزمره به هیچ عنوان مناسب نیستند.

بیشتر : بخوانید : خرید انگشتر طلا

شیب بندی استخر

 در ساخت استخر باید توجه داشت که شیب بندی استخر به گونه ای تنظیم گردد که آب درون استخر هنگام تخلیه به یک نقطه در کف استخر هدایت شود .

عدم رعایت این نکته میتواند موجب خسارات ناشی از تخلیه ناکافی آب استخر گردد . یکی از بزرگترین مشکلات عدم تخلیه آب باران و برف در فصل یخ بندان می باشد .

در صورتی که شیب بندی مناسب برای کف استخر در نظر گرفته نشده باشد آب برف و باران در طول فصل زمستان در کف استخر باقی مانده و طی سیکل های متناوب برودتی منجمد میشود و عملا کارائی سیستم عایق کاری استخر را مختل می سازد .

یکی دیگر از معضلات عدم تخلیه آب استخر ، به جا ماندن رسوبات و جلبک های معلق در کف استخر می باشد . این رسوبات که حاوی مواد قلیایی و اسیدی می باشند به مرور زمان در بافت رنگ استخرنفوذ کرده و پس از مدتی مشاهده خواهد شد که رنگ استخری دچار پوسته و تبله می شود .

بیشتر بخوانید : نگهداری استخر

عدم توجه به شیب بندی استخر در شرایط فنی حاد نیز منجر به شکست کل سازه هیدرولیکی و تنش های متناوب سازه هیدرولیکی میشود . نفوذ آب به علت تخلخل سیستم آب بندی استخر به درون دیواره هل و کف استخر منجر به آسیب دیدگی آرماتورهای درون بتن شده و عمل اکسیداسیون بسیار سریعی انجام خواهد گرفت که در سریع ترین زمان باعث جداسازی آرماتور از بتن خواهد گردید و شدیدا سلامت سازه هیدرولیکی را با مخاطره مواجه میسازد .

سیستم آب بندی استخر عملا در مقابل تنش های شدید که منجر به شکست اساسی سازه استخر شود مقاومت ننموده و نهایتا هزینه های گزافی برای بازسازی استخر و تعمیرات ضمنی آن بوجود خواهد آمد . شیب بندی استخر یکی از مراحل مهم در ساخت استخر         می باشد که می توان با رعایت اصول فنی و استفاده از متریال های مناسب از بروز مشکلات بعدی جلوگیری بعمل آورد .

منبع : https://www.tomestakhr.com/

خرید طلا کودک به صورت آنلاین

 خرید طلای کودک و نوزاد اصول و نکات مخصوص به خود را دارد. زمانی که قصد خرید طلا کودکان را دارید، باید به مواردی همچون سن کودک، جثه، تناسب با لباس‌ها و همچنین نوع قطعه طلا توجه کنید. در این مقاله سعی داریم راهنمای کاملی از خرید طلا برای کودکان و نوزادان در اختیارتان بگذاریم. اگر می‌خواهید به یک کودک یا نوزاد، طلا هدیه بدهید و پیش از آن نکات مرتبط با خرید طلای کودک را بدانید

امروزه که خریدهای اینترنتی رشد و گسترش زیادی پیدا کرده‌اند، خرید آنلاین طلای کودک هم رواج یافته است‌. بسیاری از افراد، طرح‌های مورد نظرشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مربوط انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. برای خرید طلای کودک اینترنتی نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱. حتما از فروشگاه‌ اینترنتی طلا شناخته شده و آنلاین شاپ‌های معتبر برای خرید غیرحضوری طلا اقدام کنید. یک فروشگاه معتبر، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و متصل به درگاه‌های بانکی معتبر است.

۲. پیش از نهایی کردن خرید، مطمئن بشید که نوع طلای انتخابی شما برای کودکتان خطر آفرین نباشد.

۳. تا حد امکان، از فروشندگان جدول سایزبندی طلای کودک را دریافت کرده و براساس اندازه معین آن را خریداری کنید.

۴. حتما جعبه ای برای نگهداری از طلای نوزاد و کودک خود تهیه کنید. این نوع طلا با توجه به کوچک بودن، ظرافت مستعد گم شدن است.

۵. اگر به مشتریان فروشگاه و یا کسانی که قبلا از آن خرید کرده‌اند دسترسی دارید، درباره کیفیت کار، اصالت آن و چگونگی مراحل تهیه و خرید پرس‌وجو کنید و یا نظرات موجود در مورد فروشگاه آنلاین را بررسی کنید.

چنانچه خرید آنلاین طلای کودک با دقت و توجه بالایی انجام شود، می‌تواند یک راه مناسب و بدون دردسر برای خرید طلا باشد. پس با توجه به نکات گفته شده، خریدی دلپذیر و مطمئن را برای خودتان رقم بزنید.

 

معایب ساخت استخر بتنی

 بیشتر کار تعمیر و نگهداری استخر بتنی با دست است

از لحاظ ماهیت، بتن بسیار متخلخل است. این وضعیت یک شرایط بسیار ایده آل برای جای دهی و رشد جلبک ها در استخر ایجاد میکند. بعد از آنکه جلبک ها در بخش های مختلف بتن رشد کردند کار تمیز کردن و از بین بردن آن ها بسیار سخت تر است. و معمولا از فناوری هایی مثل جارو روباتیک نمیتوان برای تمیز کردن استخر کمک گرفت. نتیجه اینکه نگهداری از استخر های بتنی باید به صورت دستی صوررت بگیرد.

سازندگان این نوع استخرها توصیه می کنند که حداقل هفته ای یکبار کل سطح استخر را با یک برس تمیز کنید تا سطوح داخلی را از وجود هرگونه جلبک پاک کنید.

استخرهای بتنی نیاز بیشتری به مواد شیمیایی دارند

شیمی آب موضوع دیگری در مورد استخرهای بتنی است. از آنجا که در صورت عدم نگهداری صحیح از استخر ممکن است جلبک ها در سطوح داخلی قرار بگیرند، مواد شیمیایی بیشتری برای ضدعفونی کردن و از بین بردن جلبک ها مورد نیاز است. از طرفی ضدعفونی کردن استخرهایی که جلبک دارند وقت زیادی میطلبد و نیازمند هزینه بالاتری است. علاوه بر این، بتن ماهیتی قلیایی دارد که دائماً pH آب استخر را افزایش می دهد و برای حفظ تعادل ph نیاز به افزودن منظم اسید دارد.

ناسازگار با نمک

نمک و بتن با هم ناسازگار هستند. بنابراین نمک حل شده در آب استخر باعث کاهش طول عمر سطوح داخلی استخر می شود. این یعنی برای تمیز کردن استخر و زدودن نمک های آن نیاز به تصفیه و پالایش بیشتری است. درنتیجه هزینه ها نیز بالاتر میرود.

در کل هزینه ساخت استخر بتنی زیاد است!

در مقایسه با سایر استخرهای دیگر مثل استخر فایبرگلاس یا وینیل، استخرهایی که از بتن ساخته می‌شوند نه تنها هزینه ساخت بالاتری دارند، بلکه هزینه نگهداری از آن ها نیز بیشتر است. موارد زیر میتواند دلایل بسیار خوبی برای توجیه هزینه های بالای نگهداری از استخر های بتنی باشند:

شستشوی آن ها دشوارتر است و نیازمند وقت و تخصص است (هر ۳ تا ۵ سال باید کاملا به صورت تخصصی شستشو داده شوند)

هزینه مواد شیمیایی بکار رفته در آن ها بالاتر است زیرا تمیز و ضدعفونی کردن آن ها دشوارتر است

هزینه هایی بازسازی و تعمیرات استخر های بتنی نیز واقعا بالاتر است

سطح داخلی استخرهای بتنی خشن است

سطح اغلب استخرهایی که از بتن ساخته شده اند ابتدا صاف است اما به مرور زمان خشن میشود و از حالت صاف بودن در میاید. چنین سطحی باعث میشود که فضا برای جلبک ها فراهم شود و به مرور زمان اگر نگهداری از استخر به خوبی صورت نگیرد، فضای استخر جلبکی میشود.

سطح داخلی استخر بتنی نه تنها مستعد رشد جلبک است بلکه احتمال وارد شدن آسیب به پای شناگران نیز در آن وجود دارد. در حقیقت، بیشتر کودکانی که به طور مرتب در استخرهای بتنی شنا می کنند، مجبور به پوشیدن کفش های مخصوص در آب هستند تا از زخم شدن پاهایشان جلوگیری کنند.

منبع : تام استخر

نماد قلب در زیورآلات، بهترین سمبل عشق

 معنی نماد قلب چیست؟

خرید طلا با نماد قلب، سمبل عشق، دوستی و محبت عمیق هستند. امروزه، عشق و علاقه شدید دلیل هدیه دادن بیشتر مردم به جواهرات قلب است.

انواع طرح قلب در زیورآلات

زیورآلات شکل قلب، انواع مختلفی دارند و انتخاب هر کردام از آن‌ها کاملاً سلیقه‌ای است. در ادامه با مزیت‌ها و کاربرهای هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

قلب توخالی، قلب توپر، قلب دوتایی داخل یکدیگر ، قلب بالدار، قلب قفل‌دار، و آویز قلب، انواع مختلف طلا طرح قلب هستند.

زیورآلات طرح قلب توخالی

طرح قلب توخالی، یکی را پرطرفدارترین مدل‌های نماد قلب هستند. این مدل برای دستبند، گوشواره، پلاک و گردنبند، و حتی انگشتر ساخته می‌شود. قلب توخالی، نشان‌دهنده‌ی باز شدن قلب شخص هدیه گیرنده برای کسی است که این هدیه را به او داده است. در واقع با باز کردن قلب خود، به شخص دیگر اجازه می‌دهد آن را پر از عشق و علاقه کند.

زیورآلات طرح قلب توپر

قلب توپر، نماد عشق و رابطه‌ی عمیق است. این مدل برای گوشواره و گردنبند ساخته می‌شود. انتخاب قلب توپر و توخالی، به سلیقه شما مربوط می‌شود و هر دو در نوع خود زیبا و پرطرفدار هستند.

بیشتر بخوانید :

زیورآلات طرح قلب بالدار

قلب بالدار یک طرح محبوب در جواهرات است. قلب بالدار معانی زیادی دارد.

به طور کلی، قلب با بالدار، نمادی از آزادی، روحیه شاد و آزاد است. جواهرات قلب بالدار، نمادی از دست دادن و اندوه نیز هستند. بال‌ها سمبل این است که عزیزان ما توسط فرشتگان به آسمان رفته‌اند. در دین، ​​قلب بالدار نمادی از صوفیان اسلام است. در این فرهنگ، قلب با بال، نماد عروج است.

زیورآلات طرح قلب دوتایی داخل یکدیگر

طرح قلب دوتایی، نماد همدلی و تعلق داشتن قلب‌ها (قلب دو نفر) به یکدیگر است. در واقه نشان‌دهنده‌ی این است که قلب تنها زمانی میتواند کامل باشد که دو نفر و دو قطعه با هم متحد شوند. گردنبند قلب دوتایی، نسبت به دستبند و گپوشواره آن طرفداران بیشتری دارد.

همچنین قلب دوتایی، نشان‌دهنده همدلی برای یک فرد خاص است؛ مثلا برای کسی که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و در آن لحظه به حمایت نیاز دارد.

زیورآلات طرح آویز قلب

آویز قلب، برای آویز ساعت و یا آویز دستبند و یا گوشواره کاربرد دارد. در واقع اکسسوری جذابی برای نمادار کردن زیورآلات شما هستند.

منبع :طلافروشی آنلاین آزادی

برندهای بزرگ طلا، قسمت اول: طلای تیفانی

 قصد داریم در وبلاگ طلای آزادی با یک محتوای چند قسمتی به معرفی برندهای بزرگ طلا بپردازیم. سوژه این قسمت، طلای تیفانی و تاریخچه مختصری از آن است. برای آشنایی با بزرگ ترین سازندگان و طراحان طلا و جواهر دنیا با این قسمت و اپیزودهای بعدی همراه طلای آزادی باشید.

از لوازم التحریر تا طلا و جواهر

جالب است بدانید که چارلز لوئیس تیفانی 25 ساله، موسس برند تیفانی ابتدا کار خود را در سال 1837 با فروش نوشت افزار و لوازم فانتزی درنیویورک شروع کرد. دوستش جان یانگ و 1000 دلاری که پدرش داده بود اولین شریک و سرمایه اولیه او بودند. تیفانی خیلی زود مغازه خود را تبدیل به پاتوق خانم های شیک پوشی کرد که به ساعت و جواهرات لوکس اهمیت زیادی می دادند.

رنگ تیفانی از کجا آمد؟

همسر ناپلئون سوم بزرگترین الگوی مد در قرن نوزدهم بود. وقتی که چارلز تیفانی در دهه 1840 نقاشی بالا را از او دید، فهمید که رنگ سبز استفاده شده در لباس او می تواند مورد استقبال عموم قرار بگیرد. تیفانی این رنگ را به عنوان رنگ رسمی برند تیفانی قرار داد. این رنگ سبز در تمامی کاتالوگ ها، کیف و جعبه های خرید و تبلیغات تیفانی استفاده می شد و می شود؛ طوری که حالا رنگی به نام سبز تیفانی داریم!

بیشتر بخوانید :

طلای تیفانی ابداع کننده اولین انگشترهای نامزدی

سال 1886 به یکی از خاطره انگیزترین تاریخ های طلای تیفانی تبدیل شد. در این سال، طلای تیفانی یک نگین الماس روی حلقه های ساده ازدواج قرار داد و حلقه های تک نگین یا سولیتر امروزی به وجود آمدند. الماس روی این انگشتر با 6 چنگک نامحسوس نگه داشته می شد تا نور به راحتی از آن عبور و تلالو بیشتری را منعکس کند.

طلای تیفانی بر گردن هنرمندان و افراد معروف

در سال 1961، طلای تیفانی پای خود را با فیلم “صبحانه در تیفانی“ به سینما باز کرد. در این فیلم اسطوره سینمای کلاسیک، آدری هپبورن گردنبندی از تیفانی را بر گردن داشت و تعدادی از صحنه ها در فروشگاه تیفانی فیلمبرداری شدند. الماس زرد رنگ استفاده شده در این گردنبند 287.42 قیراطی و از معادن الماس آفریقای جنوبی کشف شده بود. این الماس 82 وجه دارد و همین باعث تلالو بی نظیر نور در آن می شود. حدود 50 سال بعد و همین اواخر، یعنی در سال 2019، لیدی گاگا این گردنبند الماس نشان را در مراسم اسکار بر گردن آویخته بود.

کلر استخر

 کلر مورد استفاده در استخر

  وجود مقدار مناسبی از کلر همیشه برای نگهداری استخرهای شنا ضروری می باشد. وجود کلر به مقدار کافی باعث می شود تا آب داخل استخر همیشه تمیز و شفاف باشد و از به وجود آمدن انگل ها و باکتری های مضر برای پوست شناگران جلوگیری بعمل آید. در صورتیکه کلر استخر دارای کلر نباشد امکان بوجود آمدن جلبک های سبز یا سیاه در دیوار و کف استخر می باشد.

بهترین روش برای اندازه گیری مقدار کلر مورد استفاده در استخر استفاده از کیت های مربوطه می باشد ( مقدار کلر در حالت استاندارد باید بین ۱ تا ۳ ppm باشد).

همچنین میزان تاثیرگذاری کلر روی آب به ph آب بستگی دارد .

همانطور که می دانید ph آب در حالت استاندارد باید بین ۷.۲ تا ۷.۶ ppm باشد، در صورتیکه ph آب ۷.۲ باشد مقدار اثرگذاری کلر ، ۱۰ برابر بیشتر نسبت به ph آب با مقدار ۸.۲ می باشد

بیشتر بخوانیبد: ساخت استخر

کلر استخر و انواع آن برای ضد عفونی کردن آب استخر به شرح زیر می باشد

۱ ) هیپوکلریت سدیم ( پایه سدیم ) :

درصد خلوص این نوع کلر بین ۱۰ تا ۱۴% و بصورت مایع می باشد . از جمله مزایای آن قیمت مناسب و تزریق آن بصورت اتوماتیک توسط پمپ می باشد. همچنین از معایب آن ، به بالا بردن ph آب و در نتیجه کاهش اثرگذاری در صورت نگهداری در محیط ۲۶ درجه سانتیگراد و زیر سایه اشاره کرد .

۲ ) هیپوکلریت کلسیم ( پایه کلسیم ) :

درصد خلوص این نوع کلر ۶۵-۷۰% و بصورت جامد است ( دانه ای ، پودری و قرصی) . از جمله مزایای آن ، سهولت استفاده در دستگاه کلرزن اتوماتیک ، تاثیرگذاری خوب جهت افزایش کلر در آب و کنترل رشد جلبک در استخر اشاره کرد . از معایب آن میتوان به ، کمی گران بودن آن البته در استخرهای بزرگ اشاره نمود و در نهایت اینکه باید در فضای باز و به دور از هرگونه مواد شیمیایی نگه داشته شود . 

۳ ) گاز کلر

درصد خلوص این کلر ، ۱۰۰% و بصورت گاز می باشد . یکی از مزایای گاز کلر ،  مقرون بصرفه بودن و نگهداری آن با کپسول یا مخازن تحت فشار می باشد . و از معایب آن میتوان اشاره نمود به ، نشتی گاز از کپسول و گران بودن سایر تجهیزات لازم و جانبی جهت استفاده از این نوع کلر .

در نتیجه ، می بایست با توجه به کاربری و نوع استخر و با مشاوره دقیق از کارشناسان نوع کلر مصرفی را تعیین نمود .

تام استخر

هزینه نگهداری استخر

 این روزها درخواست ها برای ساخت استخر در کشور افزایش یافته و به دلیل مزایای بیشمار استفاده از آن ها، بعید نیست که در آینده نه چندان دور شاهد این باشیم که هر خانه ای دست کم یک استخر نقلی کوچک داشته باشد. هزینه ها در داشتن و ساختن استخرها خیلی مهم است و اولین دغدغه کسانی که دوست دارند استخر داشته باشند قیمت استخر و نحوه محاسبه آن است. به خاطر اهمیت این موضوع ما قصد داریم در این مقاله به بررسی عوامل دخیل در برآورد هزینه استخرها بپردازیم و به شما میگوییم که چگونه یک استخر ارزان و نقلی برای خود بسازید.

هنگامی که بودجه استخر را برنامه ریزی می کنید، در نظر بگیرید که آیا برای آمدن و تمیز کردن استخر به یک ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری استخر نیاز دارید یا خیر؟ اگر خودتان این کار را انجام دهید هزینه ها به مراتب پایین خواهد آمد اما با این وجود ممکن است زحمت شما زیاد شود و از استخر هم نتوانید به موقع و موثر نگهداری کنید. اگر قصد استخدام یک شرکت تعمیر و نگهداری را دارید، احتمالاً ماهانه ۵۰ دلار تا ۳۰۰ دلار باید پرداخت کنید. (قیمت ها در ایران کمتر است)

نکته:

اگر خودتان تعمیر و نگهداری استخر را انجام دهید، باید تجهیزات نظافت مناسب و به درد بخوری را خریداری کنید. همچنین باید زمانی را به صورت اختصاصی برای نگهداری از استخر در نظر بگیرید.

آیا در براورد هزینه یا برای ساخت استخر ارزان به مشکل برخوردید؟

اگر میخواهید صاحب یک استخر ارزان و خوب شوید که دارای امکانات خوب و با کیفیتی باشد و سردرگم هستید، میتوانید با تام استخر تماس بگیرید. متخصصان و کارشناسان ما به صورت رایگان به شما عزیزان مشاوره ارائه میدهد و در صورت توافق برای شما مطابق بودجه ای که در نظر میگیرید استخری شیک و لوکس خواهند ساخت.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

چالش‌های یک انتخاب، دستبند طلا مناسب کودکان

 دستبند طلا مناسب کودکان معمولاً از مهره‌های کوچک تشکیل شده‌اند که یک طرح مجزای طلا هم دارند. بنابراین این دستبندها، برای آقا پسرها هم مناسب هستند. دستبندها، شکلی شبیه به النگو ندارند و برای هر دو جنس مناسب هستند. اما طراحی نگین دستبند در دو جنس متفاوت است. برای طراحی خود دستبند از مواد مختلف مانند بافت، مهره و زنجیر طلا استفاده شده‌است. با توجه به جنسیت و علاقه کودک می‌توانید یکی از آنها را برایش انتخاب کنید.

طرح‌هایی که دارای زنجیر طلا هستند، مناسب دختر خانم‌ هاست. دستبند طلای طرح کیتی در بین دختر خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد. در بین آقا پسرها هم طرح‌هایی مثل دستبند پسرانه ماشین، یا طرح دستبند مدل تاتی جزو مدل‌های مورد علاقه هستند. با این حال دستبند باید برای کودک جذاب باشد که همیشه آن را روی دست ببندد. به طرح های مختلف روی دستبندها دقت کنید.

خرید دستبند بچه‌گانه بر اساس سن

زیورآلات مناسب کودکان باید اندازه بزرگی داشته باشد و قطعات و اجزای آن ریز نباشند. زیرا این قطعات به راحتی می‌توانند توسط کودک خورده شوند و موجبات خفگی او را فراهم کنند. ما توصیه میکنیم که برای کودکانی که کمتر از ۳ یا ۴ سال سن دارند به هیچ عنوان طلاهای کوچک مثل انگشتر طلا خریداری نکنید. در صورتی که قصد خرید طلا برای کودکان را دارید، حتما دستبندی را بخرید که حاوی قطعات کوچک و ریز نباشد.

خرید دستبند بچه‌گانه با توجه به قفل آن

قفل دستبندی که برای کودک خود می‌خرید باید طوری باشد که به هیچ عنوان توسط کودک باز نشود. به طور کلی، فرقی نمی‌کند که قصد خرید چه نوع طلایی برای کودکان را دارید. دستبند، گردنبند، گوشواره و … همگی از یک نوع قفل برای بسته شدن تشکیل شده‌اند. با توجه به اینکه خطر خوردن این طلاها توسط کودکان وجود دارد، حتما طلایی را خریداری کنید که قفل مناسبی داشته باشد و کودک نتواند به راحتی آن را باز کند.

خرید دستبند طلا بر اساس عیار

اولین چیزی که هنگام خرید طلا برای کودک و نوزاد، باید توجه کنید این است که آیا نوزاد شما به آن واکنش آلرژیک نشان می‌دهد یا خیر. چون کودکان و نوزادان در سنی هستند که پوست آنها بسیار لطیف است و احتمال بروز آلرژی در اثر مصرف طلای نامرغوب در پوست آنها زیاد است. برای جلوگیری از این اتفاق باید از جواهرات ارزان قیمت دوری کنید و سعی کنید قطعاتی را که نیکل ندارند خریداری کنید. طلایی که عیار بالا دارد گزینه‌ی مطمئن‌تری برای دستبند طلای بچه‌گانه است.

خرید دستبند‌های سبک وزن برای کودکان

خرید دستبند طلای بزرگ و سنگین برای کودک به هیچ عنوان عاقلانه نیست. چون کودک نمی‌تواند وزن زیاد را تحمل کند و ممکن است برای خلاص شدن از شر سنگینی طلا با آن بازی کند یا آن را از خود دور کند. همچنین ممکن است خدای ناکرده نظر افراد سودجو به سمت کودک و طلای او جلب شود و علاه بر دزدی طلاها به کودک نیز آسیب برسانند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 صفحه بعد