x تبلیغات
تازه ها

خطرات خرید و فروش طلای دست دوم

 خرید و فروش طلای دست دوم در بین بسیاری از مردم ایران رواج دارد چون یکی از روش‌های امن برای سرمایه‌گذاری مالی است. حالا برای اینکه بهتر بدانید مزایای خرید طلای دست دوم چیست و چه قوانینی دارد از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با ماه همراه باشید.

با اینکه بازار خرید طلا دست دوم بسیار داغ است اما خرید و فروش طلای دست دوم خطرات و مشکلاتی هم دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. مثلاً امکان دارد طلای دست دومی که شما می‌خرید تقلبی و فاقد اصالت باشد. یعنی ممکن است زیورآلات مس یا نقره را با طلا آبکاری کنند و به جای زیورآلات طلا به شما بفروشند. در این صورت، شما نمی‌توانید از خالص بودن طلای دست دوم مطمئن باشید. یا حتی ممکن است برخی از طلافروشان بدلیجات ۱۷ عیاری که در سال‌های گذشته تولید شده را به عنوان طلای دست دوم و طلای بدون اجرت به شما بفروشند. بنابراین شما باید حتماً از مغازه‌های معتبر طلای دست دوم بخرید که سرتان کلاه نرود. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه جنس تقلبی را به جای اصل به شما قالب نکنند، قبل از خرید مطلب آموزشی تشخیص طلای اصل از بدل با ۱۲ روش کاربردی و دقیق را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید :

از دیگر خطرات خرید و فروش طلای دست دوم هم می‌توان به انتقال بیماری‌های پوستی اشاره کرد. بنابراین، اگر طلای دست دوم خریداری کردید و قصد استفاده از آن را داشتید حتماً قبل از استفاده، آن را ضدعفونی و تمیز کنید.

حتماً طلای دست دوم را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا مطمئن باشید که دزدی یا قاچاق نیست و طلای تقلبی را جای طلای اصل به شما نفروخته‌اند. توجه داشته باشید که برای خرید طلای دست دوم نباید کارمزدی پرداخت کنید. اگر فروشگاهی بابت طلای دست دوم اجرت گرفت کارش غیرقانونی است و می‌توانید از او شکایت کنید.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی گلد

 

کاربرد کانسیلر چیست ؟

 کانسیلر چیست؟ کانسیلر همان کرم پودرها هستند، اما این بار فشرده روشن و رنگی، طریقه مصرف قبل یا بعد از کرم پودر می باشد، اگر بعد از کرم پودرتان آن را استفاده کنید بهتر است. کاربردی ترین استفاده آن ها در پوشاندن معایب مانند قرمزی پوست، تیرگی پوست، جای زخم روی صورت ورگهای زیرچشم می باشد. درجه انتخابی کانسیلر باید فقط یک درجه از کرم پودر صورتتان روشن تر باشد، اگر بیشتر باشد نتیجه عکس می دهد.

انواع کانسیلر

  • ماتیکی یا ( Stick )
  • مایع یا ( Liquid )
  • کرم

بیشتر بخوانید :

طرز استفاده کانسیلر :

بصورت خطی

برای زیر چشم بهتر است از ناحیه داخلی چشم به سمت قسمت بیرونی با نوک انگشت یا قلم مو به صورت نقطه زیر پلک پایینی را  کانسیلر بزنید.توجه کنید که کانسیلر چرب نباشد و بعد نقاط ایجاد کرده را با دست با هم ترکیب کنید تا یکدست و صاف شود و بتواند به راحتی کبودی چشم را پوشش دهد همچنین برای این مورد از کانسیلر با رنگ نارنجی می توانید استفاده کنید.با استفاده از کانسیلر سبز رنگ می توانید جای جوش، زخم را بپوشانید.این روش با آرایش های سبک در جاهای معمولی مناسب می باشد.

 بصورت مثلثی

این مدل باید بصورت نقطه های کوچک از گوشه داخلی چشم به شکل مثلث کشیده شود تا بالای  استخوان گونه و سپس نقاط را با کمی کانسیلر در داخل مثلث ترکیب کنید. برای جذابیت بیشتر و داشتن آرایش غلیظ از این روش می توانید استفاده کنید.

رنگ بندی کانسیلرها:

برای افراد سبزه کانسیلر طلایی بسیار مناسب است.

برای افراد با پوست روشن، روشن ترین کانسیلر مناسب است.

برای پوشش کبودی کانسیلر نارنجی مناسب است.

برای از بین بردن جوش و جای زخم کانسیلر سبز مناسب است.

برای پوشاندن تیرگی ها و رگ های آبی زیر چشم کانسیلر زرد مناسب است.

برای کمتر نشان دادن سن می توانید کانسیلر کرم را گوشه دهان بزنید و به برجستگی لب و دهان کمک کنید.

از طرف سالن زیبایی الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما آرزومندیم.

منبع :دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان

 

دستبند طلا و جذابیت‌های آن

 همه‌ی مردم دوست دارند تیپ و ظاهر زیبا و جذابی داشته باشند و برای این منظور هم از انواع مختلف وسایل زینتی و لباس و اکسسوری کمک می‌گیرند. یکی از جواهراتی که مثل یک برند برای شخصیت شما عمل می‌کند دستبند است. بنابراین در پوشیدن آن باید دقت کنید تا پیوندی شیک با سایر تیپ شما داشته باشد. مثلاً همیشه سعی کنید دستبند و ساعت خود را از زیر آستین بیرون بیاورید تا دیده شود. یا اگر ساعت لوکس و گران‌قیمتی دارید پیشنهاد می‌کنیم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهید. یعنی هر دو را به یک دست نبندید. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ می‌بیندید، دستبند را حتماً در دست راست استفاده کنید.

همچنین باید بدانید که دستبند طلا در اندازه‌ی استاندارد باید کاملاً روی مچ دست شما بنشیند و خیلی بالا و پایین نشود. توجه داشته باشید که اصولاً پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید. هنگام خرید دستبند، شما باید ۱.۳ سانتی‌متر به اندازه‌ی دور مچ اضافه کنید تا دستبند طلا در دست خیلی تنگ نباشد. اگر دوست دارید که دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حرکت زیادی داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتی‌متر به عدد مچ دست خود اضافه کنید نه ۱.۳ سانتی‌متر.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

همچین توصیه می‌کنیم که زیورآلات خود را همیشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب کنید. اگر دست‌های بزرگی دارید، حتماً دستبند طلای درشت خریداری کنید. چون دستبندهای ظریف روی دست‌های شما جلوه‌ی چندان زیبایی ندارند و اصلاً به چشم نمی‌آیند.

منبع : مجله طلا و جواهر

نکات کاربردی درباره‌ی خرید انواع گردنبند

گردنبند، اولین زیورآلات مورد استفاده‌ی بشر بوده است. گردنبندهای اولیه کاملا ساده و با استفاده از مظاهر طبیعت از جمله پر، استخوان، پوسته‌ی درختان و مواد گیاهی ساخته می‌شده‌اند. فرهنگ‌های اولیه‌ی بشر، در سبک پیدایش و پیشرفت زیورآلات و از آن جمله گردنبند نقش به‌سزایی داشته است. گردنبندها و جنس خاص آنها در حقیقت نشان‌گر موقعیت افراد، اعتبار و عناصر هویت آنها بوده است. در آن زمان، بیشترین و مهمترین کاربرد گردنبند در مراسم آیینی، مذهبی و جادویی و خاکسپاری افراد بوده.

اما امروزه گردنبند یک اکسسوری برای تکمیل تیپ و استایل است و زنان و مردان زیادی از انواع گردنبندها استفاده می‌کنند. گردنبندهای طلای کارتیه یا زنجیرهای ظریف از جمله مدل‌هایی هستند که تقریباً هیچ گاه از مد نمی‌افتند. این مدل‌ها برای همه‌ی مردم فارغ از زن یا مرد بودن قابل استفاده هستند. از آنجا که این اکسسوری تاثیر زیادی روی استایل افراد دارد، در زیر محبوب‌ترین، رایج‌ترین و جدیدترین گردنبندهای طلا را معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید :

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خرید گردنبند طلا باید مورد توجه قرار گیرد، رنگ پوست است. زیرا توجه به رنگ پوست به انتخاب نوع فلز به ویژه در انتخاب گردنبند کمک زیادی می‌کند. چون هارمونی درست و مناسب فلز با رنگ پوست شما باعث می‌شود که استخوان ترقوه و صورت شما برجسته‌تر به نظر برسد که به زیبایی شما می‌افزاید. افرادی که رنگ پوست گرمی دارند طلای زرد یا رز گلد و به همین ترتیب، کسانی که رنگ پوست سرد و روشنی دارد طلای سفید و نقره مناسبشان است.

قد آدم‌ها در جلوه‌ی گردنبند تاثیر زیادی دارد. هر فردی باید متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعیین کند. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود

لباس‌های دکلته به دلیل این که فضای باز زیادی دارد می‌توانید به راحتی آنها را با انواع گردنبندها ست کنید و بپوشید. مثلا چوکر به عنوان یک گردنبند کلاسیک گزینه بسیار خوبی برای یقه دکلته به حساب می‌آید.

لباس‌های یقه قایقی در دسته لباس‌های کلاسیک و شیک قرار دارند. پس شما هم باید گردنبند ساده و ظریفی انتخاب کنید که تعادل این زیبایی ساده را بر هم نریزد.

– گردنبندهای چند رشته‌ای برای لباس یقه هفت باز مناسب است. البته برای این فرم از یقه هر گردنبندی که انتخاب می‌کنید باید درست بین دو سینه قرار گیرد. مثلا آویز بلند هم برای یقه هفتی باز مناسب است.

بیشتر بخوانید : طلا فروشی اینترنتی آزادی گلد

 

 

کاربرد پایه انگشتر و تاثیر آن بر زیبایی انگشتر

 انگشتر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع زیورآلات است که مرد و زن از آن استفاده می‌کنند. گاهی حتی استفاده از انگشتر در انگشت‌های مختلف دست، بیانگر مفاهیم مختلفی است. به طور مثال وقتی انگشتر طلا را در انگشت یکی مانده به آخر و در دست چپ می‌اندازید یعنی به دیگران نشان می‌هید که متاهل هستید.

البته در اینجا ما قصد نداریم در مورد خود انگشتر برایتان صحبت کنیم. بلکه می‌خواهیم در مورد انواع پایه‌هایی که برای انواع انگشترها استفاده می‌شوند توضیحات کاملی ارائه دهیم. فایده‌ی آشنایی با پایه‌ی انگشتر چیست؟ اینکه می‌توانید بر اساس آن بهترین انتخاب را داشته باشید و خیالتان راحت باشد که نگین روی انگشتر به درستی و در زیباترین حالت در جای خود ثابت است. به طور مثال، شما برای نمایش درخشش و درشتی یک سنگ الماس گران‌قیمت نباید از پایه‌هایی استفاده کنید که فضای اطراف سنگ را می‌پوشانند. چون این کار مانع از درخشش الماس می‌شود و در عوض بهتر است مثلاً پایه‌ی چنگه‌ای انتخاب کنید.

یا مثلاً اگر دوست دارید سنگفرشی از جواهرات ریز را روی انگشتان خود داشته باشید، بهتر است سراغ پایه انگشتر Pavé بروید تا با درخشش و طراحی خاصش همه‌ی نگاه‌ها را به دست‌های شما جلب کند.

به طور کلی، اهمیت انتخاب صحیح انواع پایه انگشتر در این است که شما می‌توانید ارزش، زیبایی، درخشش و جلوه‌ی فلز و سنگ‌ها را در بهترین و متناسب‌ترین حالت نمایش دهید. به طور کلی پایه انگشتر باید بر اساس ویژگی‌های طلای شما و هدفتان از استفاده از نگین انتخاب شود. هرچه تعداد دندانه‌های پایه‌های چنگه‌ای انگشتر کمتر باشد، نور بیشتری با سنگ برخورد می‌کند و در نتیجه نور بیشتری هم بازتاب داده می‌شود. حالا برای اینکه با انواع پایه انگشتر آشنا شوید در زیر مدل‌های مختلف را معرفی کرده‌ایم.

منبع : https://www.azadi.gold/

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/

آرایش صورت مخصوص میهمانی

 اگر می خواهید وقتی به مهمانی می روید، صورت زیبا و جذاب بدور از آرایش زننده داشته باشید و آرایش شما کاملا طبیعی جلوه کند راز آن در شناخت آرایش هر یک از بخش های صورت می باشد و اینکه چگونه بتوانید مشکلات صورت را محو کنید. ادامه با دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید تا شما را در این امر راهنمایی کنیم.

تکنیک آرایش ملایم

روزهایی که برای مهمانی و دید و بازدید ها است آراستگی ظاهری بیشتر اهمیت پیدا می کند اما نه با آرایش زیاد و سنگین، این نشان دهنده این است که شما با اصول زیبایی آشناییت ندارید.

کرم پودر

از کرم پودرهای دارای مرطوب کننده که راحت تر روی پوست صورت می خابند استفاده کنید، یک کرم پودر مایع سبک از پودر بهتر است از کرم های که بصورت جذب پوست می شوند استفاده کنید.برای پوشش دهی چروک ها از کرم پودر خیلی زیاد استفاده نکنید باعث می شود چروک پوستتان برجسته تر و چهره را پیرتر نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : آموزش گریم

کانسیلر

برای پوشاندن تیرگی پوست دور چشم هیچ وقت از کانسیلر پوشاندن لک های پوست استفاده نکنید چون کانسیلر پوشش دهی لک بسیار غلیظ هستند و نمی توانید برای پوست نازک زیر چشم تان از آن استفاده کنید، با برس کانسیلر زیر چشم رو نقطه گذاری کنید و نقطه ها رو با انگشت پخش کنید در این صورت خستگی چشم تان برطرف می شود.

ریمل ضدآب

ریمل ضدآب به دلیل اینکه کمتر زیرچشم می ریزد و سیاهی ندارد مورد توجه است ولی این ریمل به دلیل فرمول قوی که دارد مژه را خشک و با بالا رفتن سن مژه نازک می شود، پس برای زیباترشدن مژه چشم هایتان روی محل رویش مژه را مداد قهوه ای بکشید و سپس با یک ریمل سبک نه ضدآب به مژه حالت بدهید

سایه

استفاده کردن از سایه های مات زیبایی چهره را بیشتر می کند  شما نیز می توانید رنگ های مثل خاکستری، هلویی، بنفش و…برای چشم هایتان استفاده کنید ولی استفاده از سایه های براق مخصوصا در سنین بالا  موجب نمایان شدن چروک های ریز پلکتان می شود.برای پلک های افتاده کافی است یه خط چشم باریک و به سمت گوشه بیرونی چشم ها بکشید.

 رژلب

از رژلب های با رنگ تیره فاصله بگیرید چون رنگ تیره در هر کجا که استفاده می شوند کوچک کننده هستند و باعث می شود سفیدی دندان ها کمتر دیده شود. اگر  در سن میانسالی به سر می برید بهتر است از رژلب با رنگ روشن استفاده کنید چون حجم لب با بالارفتن سن کمتر می شود.

ابرو

زیاد ابروهایتان را دست نزنید، مخصوصا اگر در سن میانسالی به سر می برید. زیاد برداشتن ابرو باعث میشه ابرو کم پشت و یا اصلا رشد نکند. برای پر کردن نواحی خالی ابرویتان می توانید با کمک یک مداد  و یا یک سایه ابرو از قسمت داخل ابرو به بیرون با یک برس زاویه دار ابرو را پرتر کنید برای کشیدن مداد ابتدا با مداد ابرو نقطه گذاری می کنید و سپس این نقاط را بهم وصل می کنید.

منبع : الماس نشان

 

انواع سکه طلا در بازار ایران چه هستند؟

 سکه طلا چیست؟

سکه طلا، قطعه‌ای فلزی به شکل دایره و تخت است که وزن، جنس، عیار و شکل مشخصی دارد. هرکدام از انواع سکه‌ها در دو طرف خود دارای اشکال و علائم رسمی مختلفی هستند

سکه طلا در گذشته پشتوانه مالی بسیاری از کشورها بوده و در برخی از کشورها هنوز هم هست (برخی دیگر از کشورها پشتوان‌های مالی دیگری دارند) در نتیجه ضرب آن باید بصورت کاملا قانونی انجام شود. عیار طلای سکه‌های طلا در ایران (طرح جدید و قدیم) 900 از 1000 است. اما منظور از عیار چیست؟

بیشتر بخوانید :

تا اینجا سعی شد که انواع سکه طلا را ازنظر مفاهیم عیار، وزن و طرح موردبررسی قرار دهیم. حال نوبت این است که بدانیم بر اساس این مفاهیم چه نوع سکه‌هایی در بازار ایران وجود دارد.

به‌طورکلی سکه‌های تمام بهار آزادی، نیم بهار و ربع بهار اصلی‌ترین انواع سکه طلا ایران را تشکیل می‌دهند. همان‌طور که در بالاتر گفتیم انواع سکه بهار آزادی در بازار به دو نوع طرح قدیم و طرح جدید (امامی) تقسیم می‌شوند. هر دو نوع این سکه‌ها دارای عیار ۲۲ (۹۰۰ گرم طلا در هر هزار گرم) و وزن ۸٫۱۳۳ گرمی هستند؛ بنابراین عملاً ازنظر ارزش فیزیکی برابر هستند؛ اما نوع استفاده بانک مرکزی از سکه امامی به‌عنوان شاخص اصلی اقتصاد داخلی باعث شده است که سکه طرح امامی همیشه گران‌تر از انواع سکه طلا بهار آزادی طرح قدیم باشد.

نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه یک گرمی نیز دارای عیار ۲۲ هستند که به ترتیب دارای وزن‌های ۴٫۰۶۶۵، ۲٫۰۳۲۲۵ و ۱٫۰۱ گرمی است.

در بین انواع سکه طلا می‌توان سکه یک گرمی را جزو آخرین و جدیدترین انواع سکه طلا دانست. درواقع با افزایش بهای سکه و کم شدن توانایی خرید خانوارها و برای این‌که خریدوفروش سکه بتواند رونق خود را حفظ کند، بانک مرکزی اقدام به ضرب سکه‌های یک گرمی با عیار بالا (۲۲) کرد. این سکه‌ها توانست نیاز مصرف‌کننده به داشتن سکه طلا با عیار بالا و قیمت پایین‌تر را برطرف کند.

انواع دیگر سکه‌ها نیز در بازار موسوم به سکه‌های پارسیان وجود دارد. این سکه‌ها ازنظر عیار پایین‌ترین انواع سکه طلا محسوب می‌شوند و عیاری برابر با ۱۷ (۷۵۰ از ۱۰۰۰ گرم) دارند. این سکه‌ها به سبب داشتن عیار پایین و همچنین تنوع وزنی از ۰٫۱ گرم تا ۲ گرمی باعث شد که خریدار خوبی را به سمت خود جذب کند. این سکه‌ها بر اساس وزنی که به‌صورت حک‌شده روی پوشش آن‌ها نوشته‌شده قیمت‌های مختلفی دارند اما مسلماً می‌توان گفت که قیمت آن‌ها بسیار کمتر از قیمت انواع دیگر سکه‌های طلا محسوب می‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/

 

نماد گل در جواهرات

 

صدها سال است که گل‌ها با عشق پیوند خورده‌اند. در زمان ویکتوریا، المان گل در جواهرات ( انگشتر طلا ، گردنبند طلا و...) برای نشان دادن احساسات به کار گرفته شد. به این ترتیب چیزی فراتر از طراحی‌های متداول شکل گرفت. هر نوع گل نوعی نشانه سمبولیک با معنای متفاوت است که در قالب یک گردن آویز، گوشواره و یا دستنبد هدیه داده می شود. موقع خرید جواهرات گل دقت داشته باشید که سمبل هر گل به چه معناست. به این ترتیب با کمی ذکاوت می توانید احساس خود را به هدیه گیرنده منتقل کنید. در ادامه این مقاله با با آزادی گلد همراه باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.

نماد گل رز در جواهرات

معرفی نماد گل در جواهرات را با گل عشاق شروع می کنیم. گل رز نمادی از عشق و دوستی در همه دنیاست. معمولا عشاق به یکدیگر رز قرمز هدیه می‌دهند. همین موضوع الهام‌بخش طراحان جواهر بوده و انواع ست جواهرات با طرح گل رز ساخته شده است. در روم و یونان باستان از گل رز بدون استفاده از کلمات استفاده می‌شد یک شاخه گل راز دل عاشق را برملا می کند. رنگ های دیگر زر در جواهرات کم و بیش همین معنا را منتقل می کنند:

  • رز سفید نمادی از پاکی و بی گناهی
  • رز صورتی نماد تحسین و قدردانی
  • رز نارنجی نماد شور و اشتیاق
  • رز بنفش نماد عشق در نگاه اول

نماد گل میخک در جواهرات

نماد گل در جواهرات ارتباط تنگانگی با رنگ دارد. برای مثال گل میخک نمادی از دوستی است ولی در واریته‌های مختلف میخک این مفهوم تا حدودی تغییر می کند.

  • میخک سفید: نماد پاکیف عشق خالص و خوش شانسی
  • میخک صورتی: نماد راستگویی و صداقت
  • میخک قرمز: نماد عشق و زیبایی
  • میخک بنفش: نمادی از غیر قابل پیش بینی بودن

نماد گل ارکیده در جواهرات

ارکیده هم مثل بسیاری از گلهای زیبای طبیعی واریته‌های رنگی زیادی دارد. ارکیده قرمز نمادی از عشق و زیبایی است. اما دیگر رنگ‌های ارکیده هر کدام مفهومی خاص دارند.

  • ارکیده سفید: نماد گل در جواهرات با مفهوم فروتنی
  • ارکیده بنفش: نماد احترام، تحسین و وفاداری
  • ارکیده زرد: نماد شادی و شروع دوباره

نماد گل سوسن در جواهرات

گل سوسن در جواهرات نمادی از پاکی و بی گناهی است. معمولا برای نشان دادن اعتقاد به بکر بودن و فروتنی فرد به او نمادی از سوسن سفید را هدیه می‌دهند. دیگر رنگ های سوسن هر کدام معانی گسترده‌ای دارند:

  • سوسن نارنجی: نمادی از احساسات شهوانی
  • سوسن زرد: نمادی از شادمانی
  • سوسن دشتی: سمبل قلب پاک، دوست داشتنی بودن

زنبق، سوسن سفید

نماد گل لاله در جواهرات

گل لاله دارای رنگ‌هایی زیبا با نماد خاص خود است. لاله قرمز نمادی از عشق جاودانه و بی‌پایان استو در ادبیات ایران اشاره به خون فرهاد دارد. وقتی فرهاد از عشق شیرین جان سپرد از هر قطره خون عاشق، یک لاله قرمز صحرایی رویید. در بین دیگر ملل دنیا نیز روایت‌هایی مشابه از لاله سرخ وجود دارد. اما دیگر رنگ‌های لاله چه مفهومی را انتقال می دهند؟

  • لاله سفید: نمادی از بخشش و گذشت
  • لاله زرد: نمادی از تفکرات شاد و مثبت
  • لاله بنفش: نماد وفاداری همیشگی

منبع : https://www.azadi.gold/shop/

صدها سال است که گل‌ها با عشق پیوند خورده‌اند. در زمان ویکتوریا، المان گل در جواهرات ( انگشتر طلا ، گردنبند طلا و...) برای نشان دادن احساسات به کار گرفته شد. به این ترتیب چیزی فراتر از طراحی‌های متداول شکل گرفت. هر نوع گل نوعی نشانه سمبولیک با معنای متفاوت است که در قالب یک گردن آویز، گوشواره و یا دستنبد هدیه داده می شود. موقع خرید جواهرات گل دقت داشته باشید که سمبل هر گل به چه معناست. به این ترتیب با کمی ذکاوت می توانید احساس خود را به هدیه گیرنده منتقل کنید. در ادامه این مقاله با با آزادی گلد همراه باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.

نماد گل رز در جواهرات

معرفی نماد گل در جواهرات را با گل عشاق شروع می کنیم. گل رز نمادی از عشق و دوستی در همه دنیاست. معمولا عشاق به یکدیگر رز قرمز هدیه می‌دهند. همین موضوع الهام‌بخش طراحان جواهر بوده و انواع ست جواهرات با طرح گل رز ساخته شده است. در روم و یونان باستان از گل رز بدون استفاده از کلمات استفاده می‌شد یک شاخه گل راز دل عاشق را برملا می کند. رنگ های دیگر زر در جواهرات کم و بیش همین معنا را منتقل می کنند:

  • رز سفید نمادی از پاکی و بی گناهی
  • رز صورتی نماد تحسین و قدردانی
  • رز نارنجی نماد شور و اشتیاق
  • رز بنفش نماد عشق در نگاه اول

نماد گل میخک در جواهرات

نماد گل در جواهرات ارتباط تنگانگی با رنگ دارد. برای مثال گل میخک نمادی از دوستی است ولی در واریته‌های مختلف میخک این مفهوم تا حدودی تغییر می کند.

  • میخک سفید: نماد پاکیف عشق خالص و خوش شانسی
  • میخک صورتی: نماد راستگویی و صداقت
  • میخک قرمز: نماد عشق و زیبایی
  • میخک بنفش: نمادی از غیر قابل پیش بینی بودن

نماد گل ارکیده در جواهرات

ارکیده هم مثل بسیاری از گلهای زیبای طبیعی واریته‌های رنگی زیادی دارد. ارکیده قرمز نمادی از عشق و زیبایی است. اما دیگر رنگ‌های ارکیده هر کدام مفهومی خاص دارند.

  • ارکیده سفید: نماد گل در جواهرات با مفهوم فروتنی
  • ارکیده بنفش: نماد احترام، تحسین و وفاداری
  • ارکیده زرد: نماد شادی و شروع دوباره

نماد گل سوسن در جواهرات

گل سوسن در جواهرات نمادی از پاکی و بی گناهی است. معمولا برای نشان دادن اعتقاد به بکر بودن و فروتنی فرد به او نمادی از سوسن سفید را هدیه می‌دهند. دیگر رنگ های سوسن هر کدام معانی گسترده‌ای دارند:

  • سوسن نارنجی: نمادی از احساسات شهوانی
  • سوسن زرد: نمادی از شادمانی
  • سوسن دشتی: سمبل قلب پاک، دوست داشتنی بودن

زنبق، سوسن سفید

نماد گل لاله در جواهرات

گل لاله دارای رنگ‌هایی زیبا با نماد خاص خود است. لاله قرمز نمادی از عشق جاودانه و بی‌پایان استو در ادبیات ایران اشاره به خون فرهاد دارد. وقتی فرهاد از عشق شیرین جان سپرد از هر قطره خون عاشق، یک لاله قرمز صحرایی رویید. در بین دیگر ملل دنیا نیز روایت‌هایی مشابه از لاله سرخ وجود دارد. اما دیگر رنگ‌های لاله چه مفهومی را انتقال می دهند؟

  • لاله سفید: نمادی از بخشش و گذشت
  • لاله زرد: نمادی از تفکرات شاد و مثبت
  • لاله بنفش: نماد وفاداری همیشگی

منبع : https://www.azadi.gold/shop/

 

 

زیورآلات مناسب برای هدیه دادن

 در زیر انواع زیورآلات مناسب برای هدیه دادن طلا را معرفی کرده‌ایم:

سنگ ماه تولد

شاید بهترین گزینه برای خرید زیورآلات طلا به عنوان کادوی تولد یا دیگر مناسبت‌ها، مدل‌هایی باشد که سنگ ماه تولد در خود دارند. به این صورت به شخص موردنظر نشان می‌دهید که چقدر برای شما ارزش دارد و سعی کرده‌اید یک هدیه کاملا شخصی‌سازی شده برای او خریداری کنید. مزیت طلا با سنگ ماه تولد در این است که برای فرد خوش‌شانسی هم می‌آورد. بعضی از سنگ‌های ماه تولد نماد سالگردهای خاصی از تولد هستند که در زیر نوشته شده است:

  • سنگ پریدوت: ۱۶ سالگی
  • مروارید: ۳۰ سالگی
  • یاقوت: ۴۰ سالگی
  • طلا: ۵۰ سالگی
  • الماس: ۶۰ سالگی

برای خرید طلا هدیه می‌توانید از میان زیورآلات ترکیبی که درصد طلای خالص آنها کمتر است، یا وزن طلای سبک‌تری دارند انتخاب کنید تا قیمت مناسب‌تری داشته باشند.

چرم و طلا

همچنین می‌توانید دستبندها یا گردنبندهایی که با چرم و طلا ساخته شده‌اند را به عنوان هدیه طلا انتخاب کنید. در چنین مواردی، این امکان را دارید تا جمله یا واژه‌ای که بیان‌کننده احساسات شما هستند هم روی آن بنویسید. یا سفارش دهید تا نام شخص را روی طلا حکاکی کنند. اگر قصد دارید برای فرد موردعلاقه‌تان طلا بخرید، می‌توانید از سازنده طلای دست‌ساز بخواهید تا واژه «عشق» را روی آن حکاکی کند.

دستبند چارم

دستبندهای چارم بیشتر برای دختران نوجوان و جوان مناسب هستند. شما با توجه به سلیقه، علاقه‌مندی‌ها و طرز فکر کسی که قرار است هدیه برایش خریداری کنید، بهتر است آویزهای متنوعی برای این دستبند سفارش دهید. یا مثلا می‌توانید خود دستبند را طلایی انتخاب کرده و آویزهای آن را از فلزات دیگر برگزینید.

پلاک اسم

پلاک اسم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و ارزشمندترین هدیه‌هایی باشد که می‌توانید به دیگران هدیه دهید و آنها را خوشحال ‌کنید. با سفارش گردنبند اسم، دستبند اسم یا گوشواره اسم عشق و علاقه خود را به عزیزان خود هدیه دهید.

دستبند سنگی / مهره‌ای

دستبندهای سنگی و مهره‌ای که با تکه‌ای طلا همراه هستند نیز از دیگر گزینه‌های مناسب برای هدیه‌های ارزشمند با قیمت مناسب به‌شمار می‌آیند.

زیورآلات طلا برای آقایان

برای خرید هدیه از جنس طلا برای آقایان بهتر است از میان طرح‌های مردانه همچون اشکال مستطیلی، مربعی یا نعل اسبی انتخاب خود را انجام دهید. زیورآلاتی که ترکیبی با چرم دارند نیز گزینه‌های مناسبی برای مردان بشمار می‌روند. انواع دستبندهای مهره‌ای، طلا سنگی، دستبند طلا بافت، دستبند طلا زنجیری کارتیه و … نیز برای هدیه دادن طلا به مردها گزینه‌های مناسبی هستند.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی

آرایش مخصوص فصل تابستان

 با شروع فصل گرما برای بالا بردن سطح ماندگاری آرایش بر روی صورت و داشتن یک چهره جذاب در هوای آفتابی  به علت عرقی که بخاطر دمای و رطوبت هوا بوجود می آید باعث می شود که در طول روز چند ساعت بیشتر نتوانید آرایش را روی پوست خود نگهدارید و به اصطلاح روی صورت ماسیده می شود و پاک می شود، ما قصد داریم شما را با آرایشی که دوام آن مناسب است و نحوه استفاده از ابزارهای آرایشی ایده آل در فصل گرما را در این مقاله  از دوره های آموزش آرایشگری دهیم:

آرایش چشم در فصل تابستان چگونه باشد؟

در فصل تابستان باتوجه به عرق ریزی که در منافذ پوست رخ می دهد و باعث پاک شدن مواد آرایشی می شود پس بهتر است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است و بیشتر دیده می شود استفاده کنیم. خط چشم و ریمل های ضدآب با خاصیت چسب مانندی که دارند هیچ وقت در اثر گرما پخش نمی شوند، استفاده از سایه های پودری روی پلک باعث ماندگاری خط چشم می شود.

نکته ۱ : خط چشم ضدآب را جایگزین مداد های چرب چشمی کنید، از مدادهای چشمی خشک برای فرم دادن چشم و ابرو می توانید استفاده کنید، برای رنگ ابرو از رنگ های روشن استفاده شود.

بیشتر بخوانید :

رنگ های مناسب برای آرایش گونه و لب در تابستان

استفاده از رنگ های نارنجی، طلایی، مشکی برای آرایش صورت در تابستان مناسب نمی باشند، رنگ های شاد و روشن را برای آرایش گونه و لب ها انتخاب کنید.

رنگ رژگونه ملایم باشد بعد از پخش رژگونه روی صورت آن را با پد پنکیک مخلوط کنید تا رنگ مصنوعی پیدا نکند

از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید. با برس مخصوص رژگونه را بزنید و با پد پنکیک پخش کنید تا با مخلوط شدن رنگ رژ گونه و رنگ پوست گونه ها طبیعی تر به نظر آیند و مصنوعی نشود.

قبل از اینکه لب های زیباتون را به رنگ رژلب آغشته کنید پیشنهاد آرایشگران حرفه ای این است که برای پایداری بیشتر رژ بر روی لب، زدن پنکیک روی لب ها موجب ماندگاری بالا رژلب می شود در مرحله بعد کشیدن خط لب با مداد لبی که از نظر چربی نرمال باشد ودر آخر با پخش خط لب روی لب و زدن یک رژ مناسب که بهتر است از نوع مات آن باشد استفاده کنید.

اگر شما هم به دنبال بهترین شیوه های زیبایی و سلامت پوست در دنیای امروزی هستید پس بهتر است با مقالات روز سالن زیبایی الماس نشان همراه باشید.

 
صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 صفحه بعد