x تبلیغات
تازه ها

کد حک شده روی طلا و هر آنچه درباره آن باید بدانید

 کدام کدها روی طلا حک می‌شود

مشهورترین و رایج‌ترین کد چاپی روی طلا نشانگر عیار طلاست که بر روی زیورآلات حک می‌شود. کدهایی که عیار طلاها را نشان می‌دهند، به دو صورت نوشته می‌شوند:

در حالت اول یک عدد به همراه حرف k یا kt چاپ می‌شود.

در حالت دوم به شکل یک عدد سه رقمی ظاهر می‌شوند.

عیار طلا، نشانگر میزان خلوص آن است و دانستن معنای آن، زمانی که قصد خرید دارید، بسیار کاربرد دارد. عیار واحدی است که برای تشخیص میزان خلوص طلا به کار می‌رود. هر چه عدد نشانگر عیار طلا بیشتر باشد، درصد خالص بودن طلا نیز بیشتر است. کد روی طلا وظیفه دارد که میزان عیار مصنوعات طلا را برایمان مشخص کند.

معنای حروف روی طلا چیست

در کنار نشانه عیار، یک نشانه دیگر نیز که معمولا ترکیبی از یک عدد و یک حرف انگلیسی است بر روی محصولات طلا چاپ می‌شود. هر کدام از این حروف هم معانی خاصی دارند که اگر آن‌ها را بشناسید، راحت‌تر می‌توانید اطلاعات کالایی را که انتخاب کرده‌اید، به دست آورید. حروفی که در کنار اعداد و روی قطعات طلا درج می‌شوند، طبق عرف صنف فروشندگان و سازندگان طلا و همچنین با توجه به معیارهای سازمان استاندارد ایران مشخص می‌شوند. هرکدام از این حروف نشانه استانی است که سازنده این قطعه طلا در آن فعالیت می‌کند. و عدد کنار آن شناسه مخصوص آن سازنده در استان مورد نظر است. 

بیشتر بخوانید :

چرا کدهای روی طلا اهمیت دارد؟

برخی افراد در برخورد با انگ روی طلا چندان آن را مهم نمی‌دانند و به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند. اما کدهای چاپی روی طلا، علاوه‌بر آنکه میزان عیار و خلوص کالای شما را مشخص می‌کند، به شما نشان می‌دهد که آیا این قطعه طلای خالص است و یا روکشی از طلاست. همچنین به جای آنکه بارها با پرسش از فروشندگان درباره اصالت یا عیار کالایتان سوال بپرسید، از راه خواندن کدها، به پاسختان می‌رسد.

اهمیت کد روی طلا زمانی که کاغذ خرید آن را گم کرده‌اید هم مشخص می‌شود‌. زمانی که کاغذ خرید آن در دسترس‌تان نیست و عیار طلای خود را فراموش کرده‌اید، کدهای چاپی به کمک شما می‌آیند.

تفاوت انگ طلا با کد طلا چیست؟

انگ طلا اصطلاحی تخصصی است که بیشتر در میان طلا سازان و طلا فروشان رایج است. طلا ساز در صورت خرید و دریافت طلا آب شده از منبع نامشخص آنرا برای عیار سنجی به آزمایشگاه ارسال می‌کند. آزمایشگاه با بررسی نمونه ارسال شده عیار کل کل طلا تخمین میزند و بر روی آن چاپ می‌کند. به این عمل ری‌گیری و به عدد چاپ شده بر روی طلای آب شده انگ طلا گفته می‌شود.

چند نکته درباره کدهای چاپی روی طلا

پیش از آنکه برای خرید طلا اقدام کنید، معانی کدهای چاپی درج شده روی آن‌ها را یاد بگیرید.

در ایران رایج‌ترین نوع طلا، کد طلای ۱۸ عیار است.

فروشگاه‌های معتبر و طلافروشی‌های شناخته شده را برای خرید و فروش طلا انتخاب کنید.

کدهای روی مصنوعات طلا، در هنگام فروش هم اهمیت دارند.

 

تقویت ابروهای کم پشت

 ابروها در صورت نقش زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس دارند شاید خیلی از افراد اطلاعی ندارند که با برداشتن مرتب ابرو برای اینکه چهره خوبی داشته باشند بدون اینکه متوجه این قضیه شوند به ابروهایمان آسیب وارد می کنند اینکار به مرور زمان باعث می شود ابروهای شما پرپشتی و ضخامت  خودش را از دست دهد و موهای ابرو ضعیف و رشد آن متوقف می شود. البته عوامل دیگری مثل سن، بارداری و زایمان، رژیم اشتباه، بیماری، رنگ کردن ابرو با استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت با عث ریزش و کم پشتی ابرو می شویم.

اکثر افراد برای درمان این مشکل از مداد و سایه ابرو برای پر کردن ابرو استفاده می کنند، با اینکار شما ابروهایتان بطور موقت پرپشت و زیبا می شوند و بعد از آن آسیبی که این مواد به ابرو وارد می کند، باعث ریزش ابروها می شود.

اگر شدت کم پشتی ابروهایتان زیاد است بهتر با بررسی پزشک علت آن را جویا شوید و در صورت داشتن بیماری آن را مداوا کنید و بعد سراغ تقویت ابرو و یا کاشت ابرو بروید چون با عدم درمان ریزش ابرو ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :

راه های پیشگیری از ریزش مو ابرو

انتخاب مواد آرایشی استاندارد و با کیفیت، استفاده نکردن زیاد از مواد آرایشی مخصوص ابرو، شستن و پاک کردن به موقع هنگام رنگ کردن ابرو

برای ضخامت ریشه ابرو قاب دور ابروهایتان را با وازلین چرب کنید تا موی ابرو رطوبت کافی داشته باشد.

راه دیگری برای مرطوب نگه داشتن موی ابرو استفاده از روغن نارگیل، این روغن با تحریک فولیکول های ابرو باعث قدرتمند شدن و ضخیم شدن موهای نازک ابرو می شود.

راه های رشد مو ابرو

برس کشیدن ابرو سرعت رشد را بالا می برد

برای تقویت رشد ابرو با گرفتن آب پیاز به علت خواص گوگردی آن و گذاشتن پنج دقیقه این محلول روی ابرو روزانه یک مرتبه به رشد ابرو کمک کنید. و بعد از آن با آب سرد بشورید.

با مخلوط یک زرده وسفیده تخم مرغ به اندازه یک قاشق چای خوری روی ابروهایتان بمالید و بعد گذشت پنج دقیقه با آب ولرم بشورید.

منبع : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان

رفرنس : https://www.almasneshansalon.com/

 

خرید طلای کودک به صورت اینترنتی

 امروزه که خریدهای اینترنتی رشد و گسترش زیادی پیدا کرده‌اند، خرید آنلاین طلا ی کودک هم رواج یافته است‌. بسیاری از افراد، طرح‌های مورد نظرشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مربوط انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. برای خرید طلای کودک اینترنتی نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱. حتما از فروشگاه‌ اینترنتی طلا شناخته شده و آنلاین شاپ‌های معتبر برای خرید غیرحضوری طلا اقدام کنید. یک فروشگاه معتبر، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و متصل به درگاه‌های بانکی معتبر است.

۲. پیش از نهایی کردن خرید، مطمئن بشید که نوع طلای انتخابی شما برای کودکتان خطر آفرین نباشد.

۳. تا حد امکان، از فروشندگان جدول سایزبندی طلای کودک را دریافت کرده و براساس اندازه معین آن را خریداری کنید.

۴. حتما جعبه ای برای نگهداری از طلای نوزاد و کودک خود تهیه کنید. این نوع طلا با توجه به کوچک بودن، ظرافت مستعد گم شدن است.

۵. اگر به مشتریان فروشگاه و یا کسانی که قبلا از آن خرید کرده‌اند دسترسی دارید، درباره کیفیت کار، اصالت آن و چگونگی مراحل تهیه و خرید پرس‌وجو کنید و یا نظرات موجود در مورد فروشگاه آنلاین را بررسی کنید.

چنانچه خرید آنلاین طلای کودک با دقت و توجه بالایی انجام شود، می‌تواند یک راه مناسب و بدون دردسر برای خرید طلا باشد. پس با توجه به نکات گفته شده، خریدی دلپذیر و مطمئن را برای خودتان رقم بزنید.

منبع : https://www.asby.ir/

چطور النگو طلا بخریم

 برای انتخاب النگو طلا زنانه و النگو طلا بچگانه باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

۱. اندازه و سایز النگو

مهم‌ترین دغدغه هنگام خرید النگو اندازه و سایز آن است. از آنجایی که النگو مانند دستبند قابلیت تنظیم اندازه ندارد، باید سایز دقیق آن را در نظر بگیرید. اگر النگو طلا برای دستتان خیلی تنگ باشد می‌تواند دست را زخم کند و یا در صورتیکه داخل دستتان قرار گرفت، بیرون آوردن آن غیرممکن شود. در مقابل، زمانی که اندازه النگو برای دستتان بزرگ است، حالت بسیار بد و نازیبایی روی دستتان ایجاد می‌کند و حتی ممکن است به راحتی از دستتان خارج و گم شود. این نکته خصوصا برای انتخاب النگو طلا بچگانه بسیار اهمیت دارد. زیرا با رشد کودک، النگو به سرعت برای او کوچک می‌شود و در مقابل اگر سایز آن زیادی بزرگ باشد، هنگام بازی و فعالیت از دستش خارج خواهد شد. پس اولین نکته‌ای که در انتخاب این محصول باید در نظر بگیرید، سایز آن است.

بیشتر بخوانید :

۲. ظرافت و طرح النگو

همانطور که اشاره کردیم، النگوها شکل و ظاهر متنوعی دارند و با طرح‌های مختلفی در بازار عرصه می‌شوند.

اگر به النگوهای خیلی پهن علاقه دارید بهتر است آن‌ها را به صورت تک استفاده کنید. چندین النگو با پهنای زیاد در کنار هم چندان ظاهر زیبایی ندارند.

چنانچه می‌خواهید النگوی شما باریک و ظریف باشد می‌توانید چند النگوی یک شکل بخرید و در کنار هم بیندازید. اما باید توجه کنید که از برخورد النگوها به یکدیگر، صدای ظریفی به وجود می‌آید. اگر تعداد النگوها در دست زیاد باشد، این صدا هم بیشتر می‌شود و در بسیاری از موارد چندان مناسب نیست. پس تعداد النگوها را خیلی زیاد انتخاب نکنید.

النگوهای بسیار ظریف و جواهر نشان، بشتر مناسب مهمانی ها و مجالس هستند و برای استفاده روزانه چندان مناسب نیستند. اگر می‌خواهید النگوهایتان را همیشه در دست داشته باشید، سعی کنید جنس محکم و النگوی کمی پهن‌تر را انتخاب کنید‌.

النگوهای طرح ساده را می‌توانید با هر نوع لباسی استفاده کنید. سادگی النگوها دست شما را بسیار شیک و زیبا خواهد کرد. اگر می‌خواهید النگوهای پر تراش تهیه کنید، حتما حواستان به نوع شیارهای آن باشد. زیرا نوع تراش‌ها می‌تواند استحکام النگوها و همچنین شیوه تمیز کردن آن را مشخص کند. اگر تراش‌های روی النگو زیادی عمیق باشند، کار شست‌وشو و پاک کردن گاه‌به‌گاه النگو از آلودگی‌ها را اندکی سخت می‌کنند‌.

هنگام خرید النگوهای جواهر نشان نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید. سعی کنید النگوهایی با سنگ‌های اصل بخرید و حتما از محکم بودن جای جواهرات روی آن مطمئن شوید.

بهترین نوع النگو بچگانه مدل های ساده و بدون جواهر هستند. و بهتر است که بیشتر از ۳ یا ۴ النگو برای دست کودک تهیه نکنید تا او را از سنگینی آن کلافه نکند.

۳. رنگ النگو طلا

النگو طلا زنانه نیز مانند هر نوع طلای دیگری به رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما می‌توانید بنا به سلیقه خودتان یکی از رنگ‌های طلای زرد، طلای سفید یا طلای رزگلد را انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که افراد با سن پایین‌تر، به طلای سفید یا رزگلد علاقه بیشتری دارند و این رنگ‌ها جوان‌پسندتر هستند.

۴. وزن النگو طلا

النگوها در هر وزنی در بازار طلا و جواهرات موجودند. اما به این دلیل که اغلب به صورت چندتایی استفاده می‌شود، وزن آن بیشتر خواهد شد. پس اگر النگو را برای استفاده دائمی و روزانه می‌خواهید، آن‌ها را سبک و از میان وزن‌های کمتر انتخاب کنید تا دستتان را اذیت نکند.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی

 

همه چیز در مورد انگشتر نشون – انگشتر نشان چیست؟

 انگشتر نشون چیست؟

در ایران رسم‌های گوناگونی برای مراسم ازدواج وجود دارد که همچنان هم پابرجاست. یکی از رسوم عقد و ازدواج در میان خانواده‌ها، خرید انگشتر طلا  نشون یا همان انگشتر نشان است. انگشتر نشون انگشتری از جنس طلا است که خانواده داماد در روز بله‌برون برای عروس خانم هدیه می‌برند. علت نامگذاری این انگشتر به این خاطر است که خانواده داماد، دختر خانم را به عنوان عروس آینده خود معرفی کرده و تا زمان عقد رسمی، این انگشتر را به عنوان نشانی برای عروسشان تهیه می‌کنند.

خصوصیات انگشتر نشون بله برون

از آنجایی که حلقه نشان اولین هدیه و خرید برای مراسم‌های عروسی است، بهتر است وقت زیادی برای انتخاب آن بگذارید. هر چه در انتخاب انگشتر نشون نامزدی بیشتر دقت کنید، خرید بهتری هم خواهید داشت.

خوب است برای خرید یک انگشتر نشون شیک نوع ظریف آن را انتخاب کنید. بهترین انگشتر به عنوان هدیه بله برون، انگشتر نشون تک نگین است. برای آنکه انگشتر نشون طلا شبیه به حلقه عروسی‌تان نشود، بهتر است رینگ‌های ساده یا حلقه‌های پرنگین را فراموش کنید.

نگین‌های انگشتر نشان نامزدی را می‌توانید از بین نگین‌های الماس، برلیان یا سنگ های قیمتی مانند فیروزه و عقیق انتخاب کنید. بنابراین انتخاب‌هایتان را به سنگ‌های بدون رنگ و شیشه‌ای محدود نکنید.

امروزه انگشترهای طرح فلاور هم طرفداران زیادی دارد که با نگین‌های زیبا و ظریفی به شکل گل تزیین شده‌اند. این نوع انگشترها طرح‌های جوان‌پسندتر و دخترانه‌تری دارند که برای مراسم بله برون بسیار مناسب هستند.

انگشتر نشون باید با فیزیک عروس خانم و رنگ پوست او هم‌خوانی داشته باشد تا به خوبی جلوه خودش را نشان دهد. بنابراین هنگام خرید این نکات را در نظر بگیرید یا در صورت امکان، عروس خانم را برای خرید انگشتر همراه خود ببرید.

بیشتر بخوانید :

فرق انگشتر نشون نامزدی با حلقه نامزدی و ازدواج چیست؟

حلقه ازدواج انگشتری است که هنگام خریدهای عروسی و به نشانه جاودانگی عشق و پیوند میان زوج‌ها خریداری می‌شود. حلقه ازدواج را هر دو خانواده برای طرف مقابلشان خریداری می‌کنند. یعنی خانواده عروس، حلقه ازدواج داماد را به او هدیه می‌دهند و خانواده داماد، حلقه ازدواج عروس خانم را برای او تهیه می‌کنند. حلقه نامزدی یا ازدواج را هم می‌توان به صورت تکی و هم به صورت ست تهیه کرد. اگر می‌خواهید هر دو حلقه با یکدیگر ست باشند، انتخاب‌هایتان کمی محدود می‌شوند. زیرا باید حلقه خود را از میان مدل‌های موجودی که زنانه_مردانه است انتخاب کنید.

بسیاری از افراد رینگ ساده و بدون نگین را برای حلقه ازدواج ترجیح می‌دهند که البته به سلیقه آن‌ها باز می‌گردد. حلقه نامزدی در روز عقد هدیه داده می‌شود و عروس و داماد به نشانه پیوند میان خود آن را رد و بدل می‌کنند.

اما همانطور که گفتیم، حلقه نشان برای روز بله برون، یعنی روزی که هر دو خانواده همراه با بزرگترهای فامیل دور هم جمع می‌شوند، تهیه می‌شود. این انگشتر اولین هدیه خانواده داماد به عروس خانم است. در روز بله برون پس از صحبت درباره میزان مهریه و توافق سر زمان برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی، داماد انگشتر نشون را به دختر خانم هدیه می‌دهد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

درخشش صورت با هایلایتر

 اگر خواهان صورت زیبا، صاف و یکدست با درخشش خاص هستید از هایلایت صورت استفاده کنید، استفاده از هایلایتر در آرایش صورت چهره شما را شاداب تر می کند. فقط کافی است بدانید برای کدامین قسمت های صورت باید از هایلایتر استفاده شود و روش بکارگیری از آن را بدانید.

نکته: حتما قبل از شروع کردن به هایلایت کردن صورت، از لوسیون مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید. و بعد از آن بهتر است از  پرایمر برای ماندگاری رطوبت روی پوست استفاده شود.

در انتخاب رنگ هایلایتر دقت کنید اگر نمی توانید رنگ هایلایتر را تشخیص دهید برای پوست خودتان، بهتر از متخصصین گریم مشورت کنید و یا به دنبال طیف رنگی زرد نزدیک به سبز بروید این طیف رنگی ترکیبی از طلایی، نقره ای و صورتی می باشد که برای همه نوع چهره ای مناسب است.

استفاده از هایلایتر روی استخوان گونه

برای نشان دادن گونه برجسته استفاده از هایلایتر بر روی بالای استخوان گونه، آن را کشیده و برجسته می کند. با هایلایتر مایع کافی است با نوک انگشت مایع رو بالای گونه پخش کنید اما اگر از هایلایتر پودری استفاده می کنید با یک قلم مو بالای خط گونه را از بالای گوش به سمت گوشه چشم پودر بزنید.

استفاده از هایلایتر برای چشم

برای جذابیت بیشتر برای آرایش چشم می توانید بعد از اتمام میکاپ چشم هایتان، با قلم مو مخصوص سایه چشم تان هایلایتر را در وسط پلک تان و گوشه داخل چشم تان بکشید و چشم  های درشت و براق داشته باشد. با استفاده از کمی هایلایتر و یا سایه چشم روشن برای زیر چشم می توانید سیاهی زیر چشم را پوشش دهید.

بیشتر بخوانید :

استفاده از هایلایتر روی استخوان ابرو

یکی از کاربردهای دیگر هایلایتر برای ابرو می باشد. برای اینکه ابروهایتان جلوه زیباتری داشته باشد به جز آرایش ابرو با مداد و سایه ابرو می توانید روی قوس ابرو و استخوان ابرو از هایلایتر استفاده کنید و ابروهای بهتری داشته باشید

استفاده از هایلایتر برای بینی

اگر بینی پهنی دارید اصلا ناراحت نباشید چون با استفاده از یک هایلایتر مات می توانید با میکاپ بینی آن را باریک تر نمایش دهید فقط کافی است با دقت یک خط ظریف در دو طرف بینی از بالا تا وسط بینی بکشید نه تا پایین، و سپس برای طبیعی نشان دادن نوک بینی می توانید دو خط مانند فلش به سمت داخل بکشید تا نوک بینی شما باریک بنظر آید.برای نمایش بهتر از هایلایتر با رنگ دو تا سه درجه روشن تر از پوست صورتتان استفاده کنید.

استفاده از هایلایتر برای لب ها

برای براق شدن و برجسته سازی  قسمت بالای لب، قوس لب هایتان که به شکل v هست را با یک قلمو زاویه دار مقداری هایلایتر بزنید مراقب باشید بیشتر نشود و بعد روی آن برق لب بزنید برای لب پایین و چانه هم  با زدن مقدار کمی هایلایتر در وسط لب پایینی و مرکز چانه لب پر و چانه زیبایی داشته باشید برای اینکه فضاهای خالی اطراف فک را حجیم تر کنید با استفاده از قلمو در گوشه خارج فک که نزدیک گوش می شود تا چانه یک مثلث بکشد این مثلث باید در نزدیک گوش ها پهن و نزدیک چانه باریک شود.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/

رفرنس : https://www.almasneshansalon.com/course/

 

آشنایی با انواع مختلف انگشتر

 انگشتر طلا از دیرباز ارزش و جایگاه خاصی در میان مردم داشته است. در دوران باستان هم از انگشتر به عنوان مُهر یا نمایش قدرت استفاده می‌شده. در حال حاضر نیز یکی از زیورآلاتی است که بیشترین استفاده را دارد. این نوع زیورآلات در اکثر کشورها به عنوان تعهد و ازدواج مورد استفاده قرار می‌گیرد. انداختن انگشتر در انگشت‌های مختلف معنی و مفهوم خاصی دارد. معمولا انگشتر با جواهرات یا سنگ‌های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت، عقیق و … تزئین می‌شود. استفاده از انگشتر در آقایان نیز بسیار مرسوم است.

انگشتر طلا طرح رینگ (Band): یک حلقه ساده است که همه بخش‌های آن یک اندازه و عرض و پهنا دارد. این انگشتر را با نام رینگ هم در ایران می‌شناسیم که اغلب برای حلقه‌های ازدواج و نامزدی از آن استفاده می‌کنند.

انگشتر طرح سولیتر (Solitaire): زمانی که یک الماس یا سنگ قیمتی با هر شکل و اندازه‌ای بر یک انگشتر طلا یا پلاتین قرار می‌گیرد، آن را سولیتر می‌گویند.

انگشتر خوشه‌ای (Cluster): این انگشترها از چندین سنگ در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تشکیل شده است. این مدل حلقه را نمی‌توان خیلی راحت با هر لباسی ست کرد. انگشتر خوشه‌ای برای استفاده روزمره هم گزینه خوبی نیست و هدف اصلی از طراحی و ساخت آن استفاده در مناسبت‌های خاص است.

انگشتر Halo: انگشتر هاله‌ای تقریبا شبیه حلقه‌های خوشه‌ای هستند یعنی از تعداد زیادی سنگ در سایزهای مختلف تشکیل شده است. با این تفاوت که یک سنگ مرکزی دارند که بیشتر تمرکز انگشتر روی آن گذاشته شده است.

انگشتر کوکتل (Cocktail): انگشتر کوکتل مناسب خانم‌هایی است که سنگ‌های بزرگ را بسیار دوست دارند.

انگشتر سنگ ماه تولد (Birthstone): این انگشتر دارای سنگ ماه تولد فردی است که از آن استفاده می‌کند. برخی از ماه‌های تولد فقط یک سنگ دارند و برخی دیگر چندین سنگ مختلف را شامل می‌وند. شما با آگاهی از سنگ ماه تولد خود می‌توانید مناسب‌ترین انگشتر را برای خود خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : خرید گوشواره طلا  

خرید اینترنتی انگشتر طلا

برای خرید اینترنتی طلا باید مطمئن باشید نمونه مناسب خود را خریداری می‌کنید. مثلا اول از همه باید بودجه خود را مشخص کنید. با این کار بسیاری از گزینه‌هایی که بیشتر از سقف خرید شما هستند از دایره انتخاب‌ها حذف می‌شوند. سپس باید به این فکر کنید که آیا قرار است انگشتر طلا را هر روز و به طور مداوم بپوشید یا برای مناسبت‌های خاص آن را خریداری می‌کنید. اگر قصد استفاده روزمره از انگشتر را دارید، باید دوام و استحکام طلا را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید. طلاهای رنگی به این خاطر که آلیاژ دیگر فلزات و طلا هستند، دوام بیشتر و عمر طولانی‌تری دارند و برای استفاده‌های روزمره گزینه‌های مناسب‌تری بشمار می‌روند.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی

قبل از فر کردن مو نکات مهم آن را بخاطر بسپارید

 تجربه فر کردن موها برای تنوع برای کسانی که موهای لخت وصافی دارند جذاب می باشد خب فر کردن موها به دلیل حالت دادن و پرپشتی به مو خیلی زیباتر از دیگر انواع موها است.مواد و ابزارهای که برای فر کردن مو استفاده می شوند بسیار قوی بوده اند پس بعد از فر شدن مو نیاز به محافظت بیشتری دارند پیشنهاد ما این است اگر اهل رسیدگی زیاد به مو هستید موهایتان را پیش یک آرایشگر متخصص فر کنید تا موهایتان را نسوزاند در غیر اینصورت جزء موهای وز و خشک زیبایی خاصی نصیبتان نمی شود.

در ادامه با دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید تا بیشتر با نکات مهم فر کردن مو آشنا تر شوید…اگر قصد جدی برای فر کردن مو را دارید پس باید قبل از شروع نوع مدل آن را انتخاب کنید:

انواع مدل فر کردن مو

  • فر شیمیایی
  • فر گرم
  • بیگودی الکتریکی
  • دیسپانسر سشوار

بیشتر بخوانید :

مراحل قبل از فر کردن مو

۱/ یکی از ۴ مدل بالا را براساس حالت مو خود انتخاب می کنیم:

بررسی کنید که چه مدل فری به صورتتان می آید، فر درشت یا ریز

اگر در انتخاب اینکه از چه مدل فری استفاده کنید مردد هستید بهتر است با یک متخصص حرفه ای در سالن زیبایی مشورت کنید و در این زمینه راهنمایی تان کند.

۲/ موها باید در وضعیت سلامت کامل باشند تا در حین فر کردن مو دچار مشکل نشوند:

اگر موهای وز و خشکی دارید که در اثر گذاشتن رنگ آسیب دیده است .

این مو نمی تواند بعد از فر شدن زیبایی درخشانی بدهد.

پس ابتدا موها را با ترمیم بازسازی کنید و بعد اقدام به فر کردن کنید.

۳/ اندازه موها در فر کردن مو و زیبایی آن اهمیت دارد:

مدل موی به اصلاح (خرد) که مو در این مدل کوتاه و بلند است.

برای فر کردن اصلا مناسب نمی باشد همچنین فر موی کوتاه به زیبایی موی بلند نمی شود.

۴/ موهای فر نسبت به موهای صاف نیازمند مراقبت و نگهداری زیادی هستند:

چه بسا که مو از طریق انواع مدل فر کردن مو که در بالا اشاره کردیم باشد.

پس اگر از حوصله بالایی برخوردار هستید موهایتان را فر کنید.

۵/ قبل از فر کردن موها نباید موها را رنگ کنید میپرسید چرا؟

به علت اینکه رشته های مو ضعیف شده و موی ضعیف هم نمی تواند مواد را کامل روی خود بگیرید.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/

 

 

 

اونس طلا چیست؟

 قطعا تا به حال بارها نام اونس یا عبارت اونس طلا را شنیده‌اید. اونس یکی از واحدهای اندازه‌گیری جرم است و معمولا آن را با نماد OZ نشان می‌دهند که از سرواژه کلمه Ounce گرفته شده است. اونس معمولی در سیستم تعیین وزن در جهان معادل با یک شانزدهم پوند است.

اما اونس برای اندازه‌گیری وزن فلزات گرانبها نیز کاربرد دارد. در اندازه‌گیری فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و پالادیم از اونس بین‌المللی تروا استفاده می‌شود.

اصطلاح یک اونس طلا در واقع طلای یک تکه یا ساچمه است که یک اونس تروا وزن و ۹۹/۹۹ خلوص دارد. این خلوص را با نام ۲۴ عیار هم می‌شناسند.

انواع دیگری از انس هم وجود دارد که با نام‌های اونس ماریا ترزا معادل ۲۸٫۰۶۶۸ گرم، اونس اسپانیایی معادل ۲۸٫۷۵ گرم، اونس متریک چینی معادل ۵۰ گرم و اونس متریک هلندی معادل ۱۰۰ گرم شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید :

قیمت اونس جهانی طلا چگونه تعیین می‌شود؟

انس طلا یا اونس جهانی طلا، در میان کشورهای امریکایی و اروپایی کاربرد دارد. در کشورهای اسلامی مانند ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس از عنوان مثقال طلا برای اندازه‌گیری وزن طلا استفاده می‌شود.

قیمت اونس جهانی طلا با توجه به شرایط گوناگون در کشورهای امریکایی و اروپایی تعیین می‌شود.

عواملی همچون ایجاد تنش‌ها میان کشورهای تاثیرگذار جهانی مانند امریکا، کاهش ارزش سهام در بازارهای بین‌المللی، میزان رشد اقتصادی امریکا و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو امریکا در تعیین قیمت اونس جهانی طلا موثر هستند.

اونس طلا قراردادی میان معامله‌گران طلاست که با یکدیگر معامله می‌کنند.

تبدیل اونس به مثقال چگونه است؟

برای تبدیل اونس طلا به مثقال نیاز به محاسبات خاص و فرمول‌های مخصوصی است. اما به طور کلی با دانستن اینکه هر انس طلا و هر مثقال طلا چند گرم هستند، می‌توانید تبدیل‌های مربوط به ان را انجام دهید.

هر اونس طلا معادل ۳۱.۱ گرم و هر مثقال طلا برابر با ۴.۶۰۸ گرم است. حالا می‌توانید تبدیل میزان Ounceبه مثقال را انجام دهید. برای این کار به ماشین حساب زیر توجه کنید.

فرق اونس طلا با گرم طلا و مثقال طلا

همانطور که اشاره کردیم، اونس طلا واحد اندازه‌گیری در امریکا و کشورهای اروپایی است و نرخ آن براساس دلار محاسبه می‌شود. مثقال نیز از جمله واحدهای اندازه‌گیری وزن فلزات گرانبهاست که در کشورهای اسلامی همچون ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس رایج است. گرم طلا واحدی جهانی است که میزان وزنی آن در مقایسه با Ounceو مثقال بسیار کمتر است.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی

رفرنس : https://www.azadi.gold/

 

چند راه حل برای بهبود موهای وز و خشک

 موها از نظر ساختاری به چند دسته تقسیم می شوند در این میان افرادی که دارای موهای وز دار هستند از دیگر مدل موها موهای ضعیف تری دارند. به دلیل اینکه  آب و چربی طبیعی مو از دست رفته و فولیکول‌های مو وزوز می‌شود که باعث خشک شدن و آسیب پذیری آن می شود، خیلی وقت ها هم  با رفتارهای غلط باعث وز شدن و خشک شدن موها می شویم،محیط زندگی و شرایط آب و هوایی نقش مهمی در سلامت موها دارند و با مقداری تغییر در برنامه روزانه تان می توانید تا حدودی این مشکلات را حل کنید.

در این مقاله از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان می خواهیم شما را با را های حل این مشکا آشنا کنیم.

با استفاده از محصولات زیر مشکل وزی موهایتان  را حل کنید

شامپو و کاندیشنر مناسب مو برای بهبود موهای وز و خشک

حواستان باشد از کاندیشنر و شامپو های که در ترکیبات آن از سولفات تقلبی استفاده شده است اجتناب کنید زیرا خیلی از شرکت های سازنده شامپو این افزودنی مفید((یک افزودنی شیمیایی است که از روغن نارگیل به دست آمده و برای تمیز کردن و کف کردن)) استفاده می شود را با افزودنی دیگری جایگزین کرده اند که مشکل را نه تنها درست می کند حتی بدتر هم می کند.

در هنگام خرید شامپو به برچسب دقت کنید و به دنبال کلمه گلوکز و ترکیبات گلیکوزیدی مانند سدیم لوریل گلوکز یا لوریل گلوکز بگردید.

تا خیالتان راحت باشد، این مواد شیمیایی پوست سر و موها را بشدت خشک می‌کند.

در مقابل از شامپوهای که حاوی  منتول هستند و رطوبت پوست سر را تقویت می کنند و همچنین رطوبت موها و صاف یا مجعد کردن موها را همراه داشته باشد.

استفاده از روغن های مخصوص برای بهبود موهای وز و خشک

  • روغن گل مریم
  • سنبل
  • گل شمعدان
  • رزماری

چهار روغن بالا همگی در بهبود موهای خشک و آسیب دیده می تواند موثر باشد.

برای اینکه این روغن ها را به شیوه درست مصرف کنید باید اندازه موهای خود را در نظر بگیرید.

بین ۵ تا ۱۰ قطره متناسب با اندازه مو به شامپو اضافه کنید.

پیشنهاد: می توانید یک شب قبل از استحمام روغن های گیاهی را از شب تا صبح روی پوست و ریشه سر ماساژ دهید و بگذارید بماند یا اینکه چند دقیقه قبل از حمام کردن روغن را روی پوست سر ماساژ دهید.

توجه: قبل از زدن شامپو پوست سر را به آرامی ماساژ دهید تا منافذ پوست سر باز شوند.

بیشتر بخوانید :

استفاده از ماسک‌ های مو خانگی به‌طور هفتگی

وقتی که مو دچار وزی می شود علت آن این است که چربی خود را از دست داده است با استفاده از ماسک های طبیعی شما باید چربی طبیعی را به مو بدهید تا طوبت مو بگردد ماسک های مصنوعی فقط یک لایه روی مو را تشکیل می دهند و با شتستشو از بین می روند درصورتی که ماسک های طبیعی اثر قوی تر خواهند داشت که ترکیباتی شامل آرگان- نارگیل برای اینکار این چربی‌های طبیعی به ساقه مو نفوذ می‌کنند و رطوبت مو را تامین می‌کنند.کی از بهترین و ساده ترین راه حل های تقویت موهای وز شده آغشته کردن آن به کره است. کره که از محصولات لبنی پرطرفدار است، خاصیت فراوانی برای تغذیه موهای آسیب دیده شما دارد. پس بنا به حجم موهای تان مقداری کره را که از قبل از یخچال خارج کرده اید به موها زده و با استفاده از کلاه مخصوص به مدت نیم ساعت بپوشانید و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبکشی کنید.

 

استفاده از سرم های مخصوص

بعد از اینکه موهایتان را شستید و با حوله رطوبت آن را گرفت برای زدن سرم مو آماده شوید.

.توجه کنید موها باید برای زدن سرم مو خیس باشند

استفاده از روسری های ابریشمی یا زدن هدبند سر می تواند از وز شدن پیشگیری کند

به هیچ وجه از پارچه های پشمی استفاده نکنید حتی روی بالشتان را از جنس سیلک انتخاب کنید.

جنس حوله بهتر است میکروفیبری باشد تا اصطکاک کمتری ایجاد کند.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/

 
صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 صفحه بعد