x تبلیغات
تازه ها

کاهش وزن سریع

 حتی اگر مطابق با فرمول محاسبه bmi، شاخص توده بدنی شما بالای 40 باشد باز هم کاهش سریع وزن به شما توصیه نمی شود و می بایست آهسته و پیوسته و به روشی سالم وزن خود را کاهش دهید. در این مقاله شما را با عوارض کاهش وزن سریع بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برای کاهش وزن سالم، در هر ماه چقدر باید وزن کم کنیم؟

رژیم های لاغری که اصطلاحاً با نام سریع، فوری و یا کوتاه شناخته می شوند اغلب مدعی هستند که در هر ماه بیشتر از 5 کیلو به کاهش وزن کمک می کنند. این در حالی است که این مقدار کاهش وزن کاملا برای بدن مضر است زیرا تغییرات سریع بدن نظم بدن را به هم ریخته و موجب اختلال در آن می شود.

بدن نمی تواند به سرعت خود را با تغییرات بزرگ وفق دهد و بنابراین دچار مشکل خواهد شد. راه حل این است که در هر ماه 4 تا حداکثر 5 کیلو وزن کاهش داده شود تا بدن بتواند خود را با آن وفق دهد. (در نظر داشته باشیم که حتی بعد از روش های تهاجمی جراحی مانند عمل اسلیو معده نیز، در هر ماه بیشتر از 5 کیلو کاهش وزن نداریم بنابراین روشهای دیگر نیز نباید بیشتر از این مقدار وزن ما را کاهش دهند.)

بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟

کاهش وزن سالم و پایدار با انتخاب بهتر غذا، خواب بیشتر، افزایش فعالیت بدنی، کاهش استرس و تمرکز بر سلامت روان حاصل می شود. همچنین با کمک موارد زیر نیز می توانید به کاهش وزن بهتری دست پیدا کنید:

پروتئین بدون چربی بخورید

مصرف قند و کربوهیدرات های ساده را کاهش دهید

بر روی چربی سالم تاکید کنید

استراحت کافی داشته باشید

سطح استرس خود را مدیریت کنید

از تمرینات قدرتی و با شدت بالا استفاده کنید

همچنین اگر مطابق با فرمول شاخص توده بدنی، BMI شما بالای 40 است، به جز ورزش و دنبال کردن رژیم غذایی سالم می توانید درباره عمل جراحی لاغری نیز با پزشک خود صحبت کنید. چنانچه پزشکتان فکر می کند شما کاندید خوبی برای این عمل هستید از او بخواهید تا بهترین جراح لاغری که میشناسد را به شما معرفی کند.

بیشتر بخوانید : عمل اسلیو معده

انواع فیلتر استخر

 برخی از سؤالات پرطرفدار درباره انواع فیلتر استخر :

  • چه نوعی وجود دارد؟
  • تفاوت ها چیست؟
  • کدام یک کارآمدتر از دیگری است؟

هنگام نصب یک فیلتر جدید یا جایگزینی با فیلتر قدیمی، کدام فیلتر را توصیه می کنید که من استفاده کنم؟

برای پاسخ دادن به این سوالات، اطلاعات زیر را ارائه می دهیم و امیدواریم بتوانیم در درک برخی از متغیرهایی که در انتخاب یک فیلتر استخر شناخته می شود مفید باشد.

 فیلترهای شنی :

بدنه این نوع فیلتر معمولا از فایبر گلاس، گالوانیزه و یا استیل ساخته می شود و با سیلیس به ترتیب نمره بندی سیلیس ها  پر شده است. آب استخر پس از عبور از سیلیس ها ناخالصی های موجود در آب  را در سیلیس ها جا می گذارد و اجازه می دهد آب تمیز به استخر بازگردد.

  • مزایای فیلتر شنی
  • کارکرد ساده
  • تعمیر و نگهداری اندک
  • شستشوی آسان
  • سیلیس عمر طولانی تری نسبت به کارتریج دارند
  • هزینه سیلیس کم
  • معایب فیلتر شنی
  • برای هر بار شست و شو حجم آب مصرفی نسبتا زیاد می باشد

بیشتر بخوانید :

فیلترهای کارتریجی :

فیلترهای کارتریجی در اندازه ها و اشکال مختلف قرار می گیرند. مخازن از فایبرگلاس یا کامپوزیت پلاستیکی ساخته شده اند.

مزایای فیلتر کارتریجی

توانایی از بین بردن ذرات به اندازه ۱۰ تا میکرون

معایب فیلتر کارتریجی

تعمیر و نگهداری ساده ، بک واش

ایده آل برای استخر های بالاتر از سطح زمین

استفاده کمتر از قدرت پمپ و کاهش هزینه های انرژی

اصطکاک کمتر پمپ استخر

تاثیر جریان کم آب

بستر بزرگ فیلتر برای تصفیه

هزینه های نگهداری بالاتر نسبت به دیگر فیلتر ها

کارتریج باید هر چند سال یکبار تعویض گردد

برای استخرهای بسیار بزرگ عملیاتی نیست

نیاز به شستن کارتریج ، با توجه به نوع کارکرد حداقل دو بار در سال

قیمت بالا

فیلتر های دیاتومیک

جنس بدنه فیلترهای دیاتومیک از فایبرگلاس و یا فلزی می باشد. پره های داخلی شامل یک سری از شبکه های پلاستیکی با پوشش پارچه ای مانند پنبه ای است. پودر دیاتومیک از طریق اسکیمر اضافه شده و با آب مخلوط می شود. هنگامی  که آب از طریق فیلتر عبور می کند، ذرات موجود در آب دراین توری ها جا مانده و آب تمیز به استخر وارد می شود.

مزایای فیلتر دیاتومیک استخر

حذف ذرات تا سایز ۵ میکرون

پودر دیاتومه جدید را می توان به آسانی از طریق اسکیمر اضافه نمود.

معایب فیلتر دیاتومیک استخر

از دیگر فیلترها گران تر بوده و هزینه نگهداری بالاتری دارد.

پودر دیاتومیک سرطانزاست (به عبارت دیگر، آن را نخورید و حتی بو نکنید!).

شبکه های فیلتر بایستی یکبار در سال کاملا تمیز شوند.

برخی از شهر ها محدودیت های زیست محیطی برای بکواش فیلترهای دیاتومیک دارند.

منبع : تام استخر

 

خطرات کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه چیست؟

 حتی اگر مطابق با فرمول محاسبه bmi، شاخص توده بدنی شما بالای 40 باشد باز هم کاهش سریع وزن به شما توصیه نمی شود و می بایست آهسته و پیوسته و به روشی سالم وزن خود را کاهش دهید. در این مقاله شما را با عوارض کاهش وزن سریع بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین نمی شود

تاکتیک اغلب رژیم های لاغری سریع، حذف کامل برخی از مواد مغذی از سفره غذایی است. یعنی طراح و سازنده رژیم، تعمدا برای اینکه سریعتر وزن کاهش یابد برخی از مواد غذایی را منع می کند.

و این یعنی شما ممکن است برخی از مواد مغذی و مورد نیاز بدن را طی دنبال کردن این رژیم ها دریافت نکنید. به این معنی که شما ممکن است مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را که برای سالم ماندن به آنها نیاز دارید از دست بدهید.

مثلا یک رژیم غذایی بدون لبنیات می تواند منجر به کمبود کلسیم شود. یا مثلا رژیم غذایی کم کربوهیدارت می تواند به این معنی باشد که شما فیبر کافی دریافت نمی کنید.

پیامدهای بالقوه حذف مواد مغذی در رژیم لاغری سریع

کاهش انرژی

شکننده شدن مو و ناخن

ریزش مو

خستگی مفرط

ضعف سیستم ایمنی

پوکسی استخوان

کم خونی

و ....

متابولیسم بدن می تواند کندتر شود

فرض کنید که کالری دریافتی روزانه شما 3000 باشد و مطابق با یک رژیم لاغری سریع، شما اکنون تنها 1200 کالری دریافت می کنید. بدن در چنین شرایطی تصور می کند که شما گرسنه هستید و اوضاع به گونه ای هست که غذا به اندازه کافی ندارید.

اینجاست که بدن متابولیسم یا سوخت و ساز خود را کاهش می دهد به این معنی که تصور می کند چون قرار نیست مانند قبل کالری دریافت کند، از کالری هایی که ذخیره کرده نیز کمتر استفاده می کند تا بتواند انرژی بدن و بافت ها را در درازمدت تامین کند. در واقع با لاغری سریع حتی ممکن است شما چربی های اضافه و ذخیره شده خود را نسوزانید.

به جای چربی سوزی عضله و ماهیچه میسوزانید

در روش ها یا رژیم های لاغری اصولی، تمرکز روی حذف و آب کردن توده چربی است. و اینکار در میان مدت یا دراز مدت رخ خواهد داد. اما اگر بخواهیم سریع وزن خود را کاهش دهیم، به جای اینکه به آب شدن چربی ها کمک کنیم، تمرکز بدن را بر روی تحلیل رفتن عضلات قرار خواهیم داد. بدن در چنین شرایطی ترجیح میدهد به جای استفاده از چربی های ذخیره شده از عضلات جهت تامین انرژی خودش استفاده کند.

ممکن است با کم آبی بدن مواجه شوید

رژیم های لاغری که جدید که بر روی سرعت کاهش وزن تاکید دارند بیشتر از انکه بر روی مایعات تمرکز کنند بر روی مصرف غذاهای دیگر متمرکز هستند. مثلا رژیم کتوژنیک اینگونه است. به همین دلیل ممکن است میزان آبی که بدن از دست می دهد جایگزین نشود یا کمتر از حد انتظار باشد. همین موضوع باعث بروز مشکلات جدی در مقیاس سلولی می شود که می تواند تمام بدن را درگیر کند..

آیا استخر فایبرگلاس سمی است؟

 پاسخ کوتاه: نه ، برای شما سمی نیستند.

پاسخ طولانی: تنها تنفس یا تماس با فایبرگلاس خام می تواند مضر باشد زیرا مواد سازنده و اولیه آن برای پوست یک عامل تحریک کننده محسوب میشوند. خبر خوب این است که فایبرگلاسی که در استخرهای شما به کار میرود اصلا سمی نیست.

شما نه در مرحله ساخت و نه در حین نصب استخر فایبرگلاس ،در معرض آن قرار نخواهید گرفت. این استخرها در کارگاه ساخته می شود و بعد از آماده شدن به محل شما منتقل میشوند. استخر فایبرگلاس که شما در آن شنا خواهید کرد، دارای یک لایه محافظ براق است که هم از شما محافظت می کند و هم یک سطح راحت برای پیاده روی، شنا و نشستن زیر آب فراهم میکند.

آیا امکان دارد که استخر فایبرگلاس بشکند و قطعات آن داخل آب بریزند؟

بله امکان دارد. اگر ساخت استخر فایبرگلاس خود را به دست شرکتی سپرده باشید که نامعتبر باشد، امکان دارد از مواد نامرغوب برای ساخت استخر استفاده کند یا استاندارهای موجود را رعایت نکند. درنتیجه استخر میتواند با کوچکترین فشاری بشکند و شما در معرض سمیت فایبرگلاس قرار بگیرید.

چه کسی در برابر اثرات سمی فایبرگلاس آسیب پذیر است؟

پاسخ کوتاه: کسی که با فایبرگلاس خام در ارتباط است، مثل سازندگان استخر

پاسخ بیشتر: افرادی که مستقیماً با فایبرگلاس کار می کنند ، متخصصانی آموزش دیده هستند که برای محافظت از خود ، ماسک و لباس مخصوص می پوشند. خوشبختانه ، این مسئولیت سازنده است که کاملاً در محیط امن قرار بگیرد و شما به عنوان یک مصرف کننده به هیچ عنوان با فایبرگلاس خام در تماس یا ارتباط نخواهید بود.

به عنوان صاحب استخر، تمام آنچه شما باید نگرانش باشید، حفظ مواد شیمیایی، تمیز نگه داشتن استخر و نگهداری از استخر است. مگر اینکه قصد داشته باشید استخر خود را کنده و آن را آتش بزنید!!!!

بیشتر بخوانید : تعمیر و نگهداری استخر

آیا استخرهای فایبرگلاس برای محیط زیست مضر هستند؟

پاسخ کوتاه: نه

پاسخ طولانی: بر خلاف استخر بتونی، استخر فایبرگلاس منافذ بزرگی ندارد تا بتواند جلبک ها را در خود پرورش دهد. این استخرها از یک لایه محافظ و نرم برخوردار است که در برابر رشد جلبک ها مقاومت می کند. این یعنی در این استخرها یا جلبک رشد نمیکند و یا اگر جلبکی باشد بسیار کم است. در نتیجه هزینه ضدعفونی استخر کمتر میشود که این برای طبیعت نیز مفید است. علاوه بر این، فایبرگلاس قابل بازیافت نیز هست.

به نظر شما استخر وینیل و بتنی ممکن است سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند و مقرون به صرفه ترند؟ نه! این استخرها ممکن است در کوتاه مدت ارزان باشند، اما در آینده باید برای نگهداری از استخر هزینه های زیادی صرف کنید. در ثانی طول عمر این استخرها کمتر از استخرهای فایبرگلاست است.

آیا استخرهای فایبرگلاس ایمن هستند؟

پاسخ کوتاه: بله

پاسخ طولانی: فایبرگلاس خام به خودی خود می تواند مضر باشد و این یک واقعیت است. نباید با آن مستقیما در تماس بود یا آن را استنشاق کرد، اما با این وجود این ماده خطرناکترین ماده روی زمین هم نیست. در ثانی هنگام ساخت استخر فایبرگلاس تولید کنندگان با دقت هرچه تمام مواد فایبرگلاسی را با یک لایه محافظ میپوشانند و درنتیجه دیگر برای استفاده کننده کان سمی نخواهد بود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 

آموزش نگهداری و راه اندازی استخر

 یکی از مهم ترین موضوعاتی که بعد از ساخت و اجرای استخر و جکوزی دارای اهمیت می باشد تعمیرات و نگهداری استخر  در

طول زمان استفاده و کاربری از استخر و سونا می باشد.

موارد مهم در نگهداری استخر سونا و جکوزی به شرح ذیل می باشد.

بعد از آب گیری استخر چند مورد از جمله دمای آب و نیز مواد شیمیایی آب مورد اهمیت می باشد . در استخر های عمومی ایران معمولا دمای آب استخر را بر روی ۲۹ درجه تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم می نمایند.

مواد شیمیایی که به آب استخر اضافه می کنند به ترتیب کلر ، سولفات آلومینیوم ( زاج ) و سولفات مس ( کات کبود )

می باشند.

بعد از آب گیری استخر کلیه پمپ های تصفیه استخر و پمپ گرمایشی آن را در حالت روشن قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت آب استخر از فیلتر ها عبور کند در طول این زمان اگر طراحی به صورت اصولی صورت گرفته باشد باید کل آب استخر ۴ بار از سطح فیلتر عبور کند و مواد اضافه خود و کدری ها را بر سطح سیلیس های فیلتر بگذارد. بعد از روشن کردن پمپ ها سیستم را چک می کنیم به این گونه که از هواگیری فیلتر تصفیه و مبدل های گرمایشی اطمینان حاصل کرده که آب استخر جریان کامل را داشته باشد و می تواند بعد از روشن نمودن پمپ ها به سطح استخر رفته و جریان آب را از پاشش نازل های استخر مشاهده نمود.

بعد از روشن نمودن پمپ ها نوبت به تزریق کلر به آب استخر می رسد :

اگر از کلر پودری استفاده می کنیم باید کلر را در یک بشکه با آب حل کرده و اجازه دهیم تا لرد کلر در کف بشکه ته نشین شود. این کار برای کلر های با پایه کلسیم در کلر است، تا بجای ایجاد شفافیت در آب، باعث ایجاد کدری و اصطلاحا دوغی شدن آب نشود.

بعد از ته نشین شدن کلر یک مایع تقریبا شفاف مایل به زرد به دست می آید . حال می توان این کلر را به آب استخر اضافه کرد. روش درست تزریق کلر به آب استخر توسط پمپ های کلر زن و دوزینگ پمپ ها صورت می گیرد. پمپ کلر زن را روشن میکنیم و اجازه میدهیم کلر به آب استخر اضافه شود و بعد به وسیله ی تستر مقدار کلر را اندازه گیری می کنیم . در زمان راه اندازی بهتر است مقدار کلر داخل آب را از حد مجاز به مدت ۱ روز بالا تر نگهداریم (۴PPM) این کار باعث از بین رفتن باکتری های داخل آب می شود ولی باید این نکته را توجه کنیم که در زمان استفاده شنا گران مقدار کلر محلول در آب نباید از PPM2 تجاوز کند زیرا باعث ایجاد حساسیت های پوستی برای شناگران می شود.

بعد از ۲۴ ساعت تست کلر را انجام داده و کلر آب را اندازه گیری می کنیم و دمای آب استخر را اندازه گیری کرده اگر به حد مناسب رسیده بودند می توانند شنا گران از استخر استفاده کنند.

تست پی اچ (PH ) :

تست پی اچ استخر به گونه ای می باشد که از آب استخر نمونه برداری کرده و توسط قطره ph یا قرص RED پی اچ آب را اندازه گیری می کنیم. مقدار پی اچ آب استخر باید بین ۷.۰ تا ۷.۶ باشد در صورت بالا بودن این مقدار در حالت تست باید به آب استخر اسید خوراکی تزریق شود تا مقدار عددی آن به حد مجاز برسد. در صورت پایین بودن مقدار پی اچ آب استخر یا جکوزی باید از مواد قلیایی کننده آب برای بالا آوردن مقدار عددی استفاده نمود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

۶ فاکتور مهم و تاثیرگذار در طراحی و ساخت استخر ها

 اگر به تازگی به فکر داشتن استخر هستید و یا میخواهید طراحی و ساخت استخر خود را به کسی بسپارید حتما این مقاله را بخوانید. در این مقاله ۶ فاکتور مهم و تاثیرگذار در طراحی و ساخت استخر ها را با هم مرور میکنیم و شما دید بهتری نسبت به عوامل مختلف در اجرای استخر شخصی خود به دست خواهید آورد.

۱-شکل هندسی

هیچ محدودیتی در ساخت شکل هندسی استخر وجود ندارد و میتوان آن را به هر شکلی که دوست دارید اجرا کنید. البته شکل آن باید متناسب با طرح و نمای کلی معماری بنای شما باشد. ما معمولا استخرها را به شکل مستطیل میبینیم، زیرا از قدیم ساخت، شیب‌بندی، تمیز کردن و حتی آب‌بندی آن آسان‌تر و کم هزینه تر بوده است. اما امروزه بدون محدودیت می‌توانید هر شکلی برای استخر خود متصور شوید. (فقط هزینه ها متفاوت می‌شوند)

۲- استایل و نما

تا یک یا دو دهه پیش معمولا عادت داشتیم که از بالا و تنها سطح استخرها را ببینیم . (یعنی تنها نما از بالا بود). اما اکنون همه چیز متفاوت است و سازندگان استخرها، ما را هر روز بیشتر شوکه می‌کنند. آن ها روی اغلب سطوح استخر میسازند، دیوارها را نازک کرده و حتی شفاف می‌کنند. کار تا جایی پیش رفته که روی سقف خانه ها و طبقات بالاتر و یا حتی روی کف شفاف نیز اقدام به ساخت استخر می‌کنند. چنین نماهایی نه تنها بر زیبایی استخر می افزایند بلکه شور و هیجان شنا کردن در آن ها را نیز افزای میدهند.

۳- موقعیت اجرا

مکان استخر نیز بسیار مهم است و باید بدانید که بهترین مکان برای احداث این محیط کجاست. بهتر است بدانید که بهترین مکان برای استخرها جایی است که:

تا آنجا که می‌شود در طول روز از نور آفتاب برخوردار باشد و سیستم روشنایی آن تنها در شب روشن شود.

نکته دوم در خصوص مکان استخر، حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد است. استخر باید در مکانی باشد که در معرض دید دیگران نباشد.

بیشتر بخوانید : تعمیر و نگهداری استخر

۴- سایز

اندازه استخر نقش بسیار مهمی در طراحی و اجرای استخر ها دارد. متخصصان ساخت استخر باید بدانند که فضای شما چقدر است و باید دقیقا چه نوع استخری را برای شما پیاده کنند. معمولا برای پیدا کردن اندازه مناسب استخرتان باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

سایز و متراژ منزل، باغ یا حیاط شما چقدر است؟

تمایل دارید چه متراژی از زمین خود را به ساخت استخر اختصاص دهید؟

چند نفر یا چند شخص می‌خواهند از فضای استخری شما بهره ببرند؟

قصد اصلی شما از ساخت استخر چیست؟ ( آیا برای تفریح و ورزش است، برای استراحت یا درمان است و ….؟)

۵. نوع سازه (متریال پایه در ساخت استخر)

سازه اصلی‌ترین مساله در خصوص پایداری استخر است. فاکتورهایی که در سازه استخر تاثیرگذارند معمولا شکل و عمق آن هستند. هرچند که اغلب افرادی که استخر دارند از سازه های معمول و ساده برای ساخت استخر خود استفاده می‌کنند، اما هستند افرادی که به سلیقه خودشان و یا توصیه مشاور سازنده استخر، سازه های مختلف و شکیلی را انتخاب میکنند. این افراد باید هزینه های بالاتری بپردازند. در واقع هرچه شکل و متریال سازه استخر پیچیده تر باشد هزینه ها نیز بالاتر می‌رود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 

دستبند طلا مناسب استفاده روزانه چیست ؟

 دستبند طلایی که برای استفاده روزانه انتخاب می کنید باید از استحکام کافی برخوردار باشد. زیرا شما در طول روز با وسایل مختلفی سر و کار دارید و فعالیت های مختلفی را انجام می دهید و در همین حین، امکان خوردن ضربه به دستبندتان وجود دارد.

اکسسوری دستبند مخصوصا برای خانم های شاغل از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا خانم های خوش سلیقه وخوش استایل تمایل دارند که در کنار ظاهر آراسته و مرتب در محل کار خود، از دستبند طلا نیز استفاده کنند. اگر شما هم جزء این خانم های خوش پوش و خوش استایل هستید و قصد خرید دستبند طلا زنانه جدید دارید حتما به توصیه های زیر توجه کنید.

تا آنجا که برایتان مقدور است دستبندی بسیار ساده اما مدرن و شیک انتخاب کنید. توصیه می کنیم که دستبند خود را به صورت تک بند انتخاب کنید. لزومی ندارد برای استفاده روزانه دستبندی انتخاب کنید که سنگ های قیمیتی و گرانبهایی داشته باشد.

اگر می خواهید در جلسات کاری علاوه بر ظاهر امروزی و شیک خودتان، دستبند طلایتان را ببینند، می توانید از دو دستبند طلای شیک که هم ساده و هم ظریف باشند استفاده کنید.

و اگر احیانا ظاهری غیر رسمی دارید دو مورد بالا را کنار بگذارید و در عوض یک مچ بند طلا زنانه اسپرت خریداری کنید که تنها بخش هایی از آن از طلا تشکیل شده. این مچ بندها هم اسپرت و امروزی هستند و هم زیبایی استایل شما را برجسته تر و زیباتر نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: خرید انگشتر طلا

پیش از خرید دستبند طلا زنانه جدید، حتما به ماهیت کار خودتان هم فکر کنید. برای مثال اگر خانم خوش سلیقه ای هستید و سروکارتان با تایپ و کامپیوتر است ما توصیه می کنیم که دستبندی خریداری کنید که به کیبورد کامپیوتر گیر نکند. سایز دستبندی که انتخاب می کنید اهمیت بالایی دارد و این اهمیت برای دستبند طلایی که می خواهید هر روز از آن استفاده کنید دوچندان می شود. اندازه گیری سایز دستبند کار سختی نیست و در خانه هم می توانید این کار را انجام دهید. اگر خانم پرستاری هستید که اغلب اوقات در بخش بیمارستان مشغول فعالیت هستید باید دستبند یکدست و ساده ای بخرید که کمتر به آن عفونت و باکتری و غیره بچسبد. و همینطور برای بقیه مشاغل.

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/

 

روش های ساخت استخر شنا:

 

ساخت استخر شنا خانگی با بلوک سیمان

نحوه ساخت استخر با بلوک سیمان یکی از آسان ترین روش های ساخت استخر می باشد. این روش ساخت استخر اقتصادی ترین حالت ممکن برای ساخت استخرویلایی و با حجم آب کم می باشد.در این روش می توان پس از زیرسازی و بتن ریزی کف ( حدودا ۱۵ سانتی متر) و مسلح نمودن با آرماتور دیواره های بلوکی روی کف ساخته می شوند. بدین صورت که پس ازتراز نمودن  سطح کف استخر و شیب بندی آن می توان نسبت به چیدن بلوک ها اقدام نمود. توجه نمایید که برای پرکردن بلوک ها از ملات روان تری استفاده نمایید تا کلیه حفره های بلوک گرفته شود. استفاده از سنگ بدون جذب رطوبت نیز برای پرکردن بلوک پیشنهاد می گردد.با توجه به عدم استفاده از آرماتور در دیواره های استخر باید توجه نمود که کلیه چفت و بست های بلوک کاملا با دقت چیده شوند. پس از مرحله بلوک چینی می توان با استفاده از رزین عایق بندی استخر که با ملات سیمانی مخلوط می شود عملیات سیمانکاری را انجام داد. استفاده از رزین آب بندی استخر علاوه بر استحکام فوق العاده سیمان و چسبندگی بهتر با بلوک می تواند در یک مرحله عملیات آب بندی استخر را نیز انجام دهد. روش آب بندی استخر توسط مواد عایق بندی در تمامی مراحل پس از بلوک چینی توصیه می گردد.

در روش دیگر آبندی استخر می توان بعد از اجرای بلوک ها سیمانی با ضخامت ۵ سانتی متر برروی بلوک ها اجرا نمود و سپس از مواد آب بندی ترکیبی جدید که با استفاده از رزین و الیافی با استفاده از قلمو به ضخامت ۵ میلیمتر تمام حفره های سیمان را صاف نمود و سطح استخر را صیقل داد که این کار علاوه بر آب بندی استخر باعث صاف شدن سطح استخر می گردد.

بیشتر بخوانید : نگهداری استخر

ساخت استخر با آلماتور و بتن ریزی

ابتدا کف استخر را سیمان کاری کرده و یک بستر صاف برای اجرای الماتور ایجاد می کنیم. سپس بسته به ابعاد استاندارد استخر الماتور ها را به صورت شبکه های در کف و بدنه توسط سیم می بافیم سپس کف را بعد از اتمام آلماتور بندی به ضخامت حداقل ۱۵ سانتیمتر بتن با عیار ۳۵۰ ریخته و آن را ویبره میزنیم تا سطحی صاف را ایجاد کند.

برای ساخت دیواره استخر بعد از خشک شدن بتن کف قالب بندی را برای دور تا دور استخر اجرا نموده به صورتی که آلماتور های که در کف اجرا شده و خم خورده اند در وسط قالب قرار گیرد سپس بتن ریزی را اجرا کرده و ویبره را هم در داخل قالب ها اجرا میکنیم که سطحی صاف را داشته باشیم. بعد از خشک شدن و باز کردن قالب ها زمان به اجرای آب بند و کاشی کاری می رسد.

برای ساخت استخر و جکوزی می توانید از ما مشاوره بگیرید. تام استخر با مهندسین مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره ساخت و اجرا استخر ها با بهترین قیمت و در کمترین زمان برای شما می باشد.

بهترین مدل های دستبند طلا:

 مدل های مختلف دستبند برای افراد متفاوت با سلیقه ها و بودجه های اونها آماده میشن. می تونید از بین بهترین هایی که اسمشون رو در لیست زیر می بینین، انتخاب خوبی داشته باشین:

دستبند زنجیری: که ممکنه هیچ سنگ و تزیینی نداشته باشه و یا این که اشکالی بین زنجیره هایش متصل باشه یا آویز باشه. دستبند زنجیری جزو زیور آلات بسیار راحت و امروزی به شمار میره که برای بیشتر افراد جذابه.

دستبند با سنگ: این مچ بند زیبا از انواع سنگ ها و مرواریدها تشکیل شده که پلاکی از طلا هم به عنوان تزیین در وسط دستبند و روی مچ قرار میگیره.

دستبند با بافت: بند این نوع دستبندها با نخ های رنگارنگ و با دوام بافته شده و یک پلاک زیبای طلا در وسط بندبافت قرار میگیرد. این دستبندهای رنگی برای تابستان جلوه های چشمگیری دارد.

دستبند با چرم: ساختار اصلی این اکسسوری چرم طبیعی هست که با قطعاتی از زنجیر طلا و اشکال مختلف تزیین شده.

کیمین یا دستبند النگویی: دستبندهایی به فرم النگوی دو طرفه

تمیمه یا دستبند عربی

انواع تزیین های روی دستبند طلا:

طرح، میزان راحتی و وزن هر مدل دستبند طلا متفاوته. این مدلها رو میشه با توجه به طرح و تزییناتی که درش به کار رفته برای موقعیت ها و اشخاص مختلف انتخاب کرد. برای تزیینات علاوه بر طلا، از اجناس مرغوب دیگه هم برای تزیین استفاده میشه که در انتخاب اون اثر داره. وقتی برای خرید اینترنتی طلا به قسمت دستبند سایت ساعتچی برین با مدلهایی مواجه می شین که این تزیینات رو دارند:

انواع نگین ها

سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

  • گوی های سوارسکی و نگینهای کوبیک زیرکونیا
  • مروارید
  • مینا کاری
  • پولک طرح انار، قلب، دایره، ونکلیف، چشم
  • چرم
  • سکه نقره

دستبنددر مجموعه دستبندهای ساعتچی علاوه بر اینها، مدلهای زیادی از دستبند طراحی شده تا با مناسبتهای ویژه ما همخوانی داشته باشد تا برای هدیه دادن، هدیه ای ویژه و مناسب باشد.

طرحهای ولنتاین با قلب های طلایی و گوی های مشکی و قرمز

طرحهای یلدا با انار قرمز و بته جقه سبز

طرحهای شعر و سیاه مشق ایرانی

طراحیهای اسلیمی و سنتی

نماد ماه های مختلف و سنگهای مخصوص متعلق به ماهها و همینطور اشکال و حکاکیهای اختصاصی برای افراد

انواع اشکال آشنا و به روز همچون قلب، پروانه، ستاره، گل، تاج، لنگر ، چشم، بیضی، مثلث، بته جقه، طرح بی نهایت، طرح نیمانی

طرحهای برندهای معروف دنیا مانند کارتیه، لویی ویتون، ونکلیف، شنل و ….

منبع : https://www.azadi.gold/

طلای آب شده چیست ؟

 

طلای آب شده یا اسکرپ گلد چیست؟

Scrap Gold به طلایی گفته می‌شود که یک بار ساخته شده، اما دوباره به کارخانه طلاسازی برگشت داده می‌شود تا در آنجا ذوب شده و دوباره به چرخه تولید بازگردد. بنابراین هر کالا یا محصولی که در ساخت آن از طلا استفاده شده باشد را می‌توان ذوب و دوباره استفاده کرد و به همین خاطر به عنوان طلای آب شده از آن یاد می‌شود. از انگشتر و گردنبند گرفته تا شمش. به طور مثال، اگر طلاهای قدیمی خود را بفروشید، طلافروش آن را به کارخانه می‌فرستد و به آن «طلای آب شده» می‌گویند.

دلیل این نامگذاری این است که شکل طلاها و عیارهای آنها با هم فرق دارد به همین خاطر همه با هم ذوب می‌شوند. یعنی این گونه طلاها با ارسال شدن به ری گیری، تازه بعد از ذوب، عدد صحیح عیارشان مشخص می‌شود. اصطلاح آب‌شده برای متفرقات طلا از قبیل النگو، انگشتر و دیگر موارد به کار می‌رود که به خاطر تفاوت اجرت و عیار، هیچ کدامشان معیار پایه‌ای برای بازار طلا نیستند.

طلای آب‌شده چه شکلی است؟

این نوع طلا می‌تواند وزن‌ و شکل های متفاوتی داشته باشد امّا معمولاً به شکل مفتول است. کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، طلاجات یا مصنوعات طلای دست دوم، شمش‌های طلا و یا هر چیز دیگری که از طلا ساخته شده است را ذوب می‌کنند، سپس در قالب‌هایی به شکل مفتول ریخته و به صورت یک قطعه طلای آبشده با عیار ۱۸ درمی‌آورند.

دلیل مفتولی بودن شکل اسکرپ‌گلد این است که طلاساز بتواند آن را قیچی کند و مابقی طلای آب‌شده را دست نخورده باقی بگذارد. همچنین حمل و نقل طلای آبشده به شکل مفتول هم آسان‌تر است.

طلای آب شده را چگونه اندازه‌گیری می‌کنند؟

طلای دست دوم پس از خرید و فروش اغلب بر اساس اونس تروا اندازه‌گیری می‌شود: ۱ اونس تروا برابر است با ۳۱.۱ گرم. (یک گرم مساوی است با ۰.۰۳۲ اونس تروا). یک اونس معمولی برابر با ۲۸.۳۴ گرم است یعنی یک گرم مساوی است با ۰.۰۳۵ اونس. البته باید بدانید، معیار قیمت گذاری طلا با عیارهای مختلف در بازار ایران بر اساس طلای آب شده ۱۷ عیار ( یا طلای ۷۰۵ ) است. در ایران بر خلاف بازار طلای جهانی که قالب ۳۱.۱۰۳ گرمی از طلای خالص ۲۴ عیار معیار قمیت‌دهی مشتقات طلا هستند، تنها واحد گرمی طلا آب شده معیار است.

از دیگر معیارهای اندازه گیری طلا آب شده در جهان pennyweight است که به اختصار dwt نوشته می‌شود. یک پنی‌ویت تقریبا معادل ۱.۵۵۵ گرم، ۰.۰۵ اونس تروا یا ۰.۰۵۵ اونس است. یا برعکس، یک گرم برابر است با ۰.۶۴ پنی‌ویت، یک اونس تروا برابر ۲۰ dwt است و یک اونس برابر با ۱۸.۲۳ dwt است.

بیشتر بخوانید :

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 صفحه بعد