x تبلیغات
تازه ها

رابطه قیمت طلا و دلار

 قیمت دلار در بازار جهانی دو نقش دارد؛نقش عملیاتی و نقش مبنایی.در حالت اول بسیاری از کالاها و داد ستدها بر مبنای دلار انجام می شود. در حالت دوم ممکن است کالا یا خدمت داد و ستد شده با ارزهای دیگر انجام شود؛ اما مبنای قیمت گذاری دلار باشد.بنابراین دلار به واسطه این دو نقش در اقتصاد جهان یکی از ارزهای مسلط به حساب می‌آید.به همین واسطه نیز تقویت و تضعیف دلار می‌تواند با برخی کالاها رابطه عکس داشته باشد.

یکی از کالاهایی که دلار با آن رابطه معکوس دارد اونس طلا است.به این حالت که هر گاه دلار تقویت می شود اونس تضعیف می شود و عکس آن هر گاه دلار تضعیف می شود قیمت اونس تقویت می‌شود.برای اینکه این رابطه به صورت ملموس‌تری درک شود؛ فرض کنید در اقتصاد جهان فقط دو ارز دلار و یورو وجود دارد.در فرض دوم قیمت یک اونس طلا ۱۵۹۴ دلار و ۱۲۲۳ یورو در نظر گرفته می‌شود و بالاخره در فرض سوم نرخ تبدیل یا نرخ برای  یورو به دلار ۳۰۳/۱ (11/1) در نظر گرفته شود.

در این حالت خریداران آمریکایی برای خرید هر اونس طلا  ۱۵۹۴ دلار می بپردازند در مقابل اروپایی‌ها نیز ۱۲۲۳ (1434) یورو بابت خرید و فروش هر اونس طلا رد و بدل می کنند.حال به هر دلیل ارزش برابری یورو به دلار از ۳۰۳/۱ دلار به ۴/۱  افزایش یابد.یعنی برای هر یک یورو یک دلار و چهار سنت پرداخت شود

در این حالت اگر قیمت طلا در سطح۱۵۹۴ دلار تثبیت شود، قیمت طلا برای دارندگان یورو که با دارندگان دلار معامله می‌کنند به ۱۱۳۸ یورو تنزل پیدا خواهد کرد. برای امتحان می توانید نرخ دلاری طلا را بر نرخ برابری یورو به دلار تقسیم کنید تا تفاوت ها را به صورت ملموس تری دریابید. در این حالت، تعادل خرید و فروش میان صاحبان یورو و دلار از بین می رود زیرا فروشندگان طلا در حوزه یورو علاقه کمتری به فروش طلای خود  به قیمت ۱۵۹۴ دلار خواهند داشت زیرا یورو کمتری از این فروش عاید آنها خواهد شد در مقابل خریداران طلا در حوزه یورو علاقه بیشتری دارند که طلای با قیمت ۱۵۹۴ دلار را بر مبنای یورو خریداری کنند زیرا می توانند یورو کمتری بپردازند اما طلای بیشتری صاحب شوند.

در این وضعیت بنابراین با پیشی گرفتن تقاضا از عرضه، باید قیمت طلا به یورو بیشتر از ۱۱۳۸ یورو بشود. اگر قرار باشد که قیمت طلا به یورو بیشتر از ۱۱۳۸ بشود، اجبارا با توجه به نرخ برابری ۴/۱، قیمت طلا به دلار باید بیشتر از ۱۵۹۴ باشد. تضعیف دلار نسبت به یورو به دلیل وجود دلار‌های بیشتر نسبت به یورو اتفاق می‌افتد و چون دلار بیشتری برای خرید طلا وجود دارد، می‌توان گفت که تحت شرایط این مثال، تعادل قیمتی برای طلا در قیمت ۱۷۱۲ دلار اتفاق خواهد افتاد.

رفرنس : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر

منبع : آزادی گلد

بوتاکس مو چیست و چه کاربردی دارد و هزینه آن چقدر است؟

 هنگامی که به چین و چروک فکر می کنید، ممکن است به آنابوتولینم توکسین A (بوتاکس) فکر کنید. این روش یک داروی تجویزی رایج است که برخی افراد برای صاف کردن چین و چروک از آن استفاده می کنند. اما در مورد بوتاکس بو چه میدانید؟ موهای روی سر شما، مانند پوست شما نیز تمامیت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. درست مانند بوتاکس محصولات جدید مو به بازار عرضه شده که به صاف و یکدست شدن، پرشدن و کاهش ریزش مو کمک میکنند. این مواد به عنوان بوتاکس براب موها شناخته میشوند. آنچه در این مقاله میخوانید درباره این روش است. تمام نکات ذکر شده در این مقاله از دوره آموزش کار با مواد، آموزش پوست و سایر آموزش های آرایشگری از سالن الماس نشان است.

آیا بوتاکس مو واقعا حاوی بوتاکس است؟

بوتاکس برای موها در واقع حاوی عنصر سم بوتولینوم که عنصر اصلی بکار رفته در بوتاکس میباشد نیست. در عوض، این نامگذاری تنها یک اسم است که براساس نحوه عملکرد محصول ساخته شده است. بوتاکس مو درست مانند بوتاکس و سم بوتولینیوم با شل کردن عضلات و صاف کردن پوست عمل می کند، با این تفاوت که بوتاکس کردن مو با پر کردن و حجم دادن به تارهای مو باعث صاف و یکدست شدن آن ها میشود.

بیشتر بخوانید : آموزش اکستنشن مو

بوتاکس از چه موادی تشکیل میشود؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان مو با تهویه عمقی است که رشته های مو را با مواد پرکننده یا فیلر، مانند کراتین می پوشاند. این درمان در هر قسمت از موهای شکسته یا نازک یا مات در نظر گرفته میشود. بهترین محصولات بوتاکس حاوی مواد زیر هستند:

  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • ویتامین B-5
  • ویتامین های E
  • کمپلکس کلاژن

چه کسانی میتوانند موهایشان را بوتاکس کنند؟

در صورت داشتن هر کدام از موارد زیر می توانید از بوتاکس مو استفاده کنید:

  • مو خوره داشتن
  • موهای بسیار نازک، فاقد حجم و مات
  • موی آسیب دیده
  • موهای وز

آشنایی با مراحل بوتاکس کردن مو

برعکس بوتاکس هایی که برای صورت، لب و بخش های دیگر بدن تزریق میشود ما در این روش هیچگونه تزریقی نداریم بلکه استعمال مستقیم به مو داریم. بوتاکس مستقیما روی رشته های موی شما اعمال میشود تا به تهویه بهتر موها کمک شود. مراحل انجام بوتاکس مو عبارتند از:

شروع کار با شستشوی موها با شامپو است تا کوتیکول های مو و رشته های موی شما از هم جدا شده و برای اعمال بوتاکس آماده شوند.

سپس محصول را از ریشه تا نوک مو مالیده و ماساژ میدهند. بوتاس از ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موهای خیس و شسته شده باقی میماند.

برخی از آرایشگران قبل از خشک کردن مو مواد را از مو پاک میکنند و برخی دیگر صبر میکنند تا مو خشک شود و بعد مواد را پاک کنند تا بوتاکس به راحتی به عمق مو نفوذ کند.

نتایج درمان مو با بوتاکس را بلافاصله بعد از خشک شدن موهای خود مشاهده خواهید کرد.

قیمت بوتاکس مو چقدر است؟

هزینه درمان با بوتاکس از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار و به بالا متغییر است. قیمت ها بر اساس محل انجام بوتاکس (خانه یا آرایشگاه) و همچنین بر اساس موقعیت جغرافیایی متفاوت است. اگر درمان بوتاکس را در سالن انجام میدهید، قبل از مراجعه حتما قیمت بوتاکس مو را از آرایشگاه بپرسید.

پیش از خرید طلا بدانید

 قبل از خرید طلا لازم است بدانید که طلای ۲۴ عیار طلای خام و با ارزشترین طلا به حساب می‌آید. البته طلای ۲۴ عیار برای زیورآلات مناسب نیست. اینکه می‌گویند طلا عیار ۱۰ دارد بدین معناست که اگر طلا به ۲۴ قسمت تقسیم شود، ۱۰ قسمت آن طلای خالص بوده و ۱۴ قسمت دیگر آن فلز‌های دیگر از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل می‌باشد.

طلا و جواهرات در ایران غالبا با طلای ۱۸ عیار ساخته می‌شوند. طبق تعاریف بالا یعنی ۱۸ قسمت از آن طلای خالص بوده و ۶ قسمت آن از فلزاتی دیگر ساخته شده است. پس نتیجه می‌گیریم هرچقدر عیار طلا بالاتر باشد، آن طلا با ارزشتر و گرانتر خواهد بود.

کته دیگر که لازم است بدانید این است که تحت هیچ شرایطی نباید فریب چیزی به اسم طلای ۲۴ عیار را بخورید. این نوع طلا فقط به صورت شمش وجود دارد و به دلیل نرم بودن قابل استفاده در ساخت زیورآلات نمی‌باشد. به همین خاطر طلاسازان مجبورند میزانی از فلزات دیگر را به آن اضافه کنند تا قابل ساخت شود.

اصطلاحات مرتبط با طلا

مثقال: هر مثقال طلا برابر با ۶۰۸/ ۴ گرم است.

سوت: هر گرم طلا برابر با ۱۰۰۰ سوت است.

قیراط: هر قیراط طلا برابر با ۲۰۰ سوت می‌باشد.

سکه ربع بهار آزادی: وزنی برابر با ۰۳۲۲۵/ ۲ گرم با عیار ۹۰۰ دارد. (عیار ۲۲ هم خوانده می‌شود)

سکه نیم بهار آزادی: وزنی برابر با ۰۶۶۵ / ۴ گرم با عیار ۹۰۰ دارد.

سکه تمام بهار آزادی: وزنی برابر با ۱۳۳ /۸ با عیار ۹۰۰ دارد.

اجرت: بابت هرگرم ساخت طلا شما باید مبلغی را به عنوان اجرت به طلاساز بدهید. اجرت طلا‌ها می‌توانند متفاوت باشند و معمولا اجرت طلا‌ها با مدل‌های جدیدتر بیشتر هستند.

مظنه یا قیمت طلا: قیمت روز طلا یا مظنه یا فی هر سه معانی یکسانی دارند. قیمت روز طلا معمولا توسط اتحاده اعلام می‌شود. در ایران معمولا مظنه را براساس یک مثقال طلای ۱۷ عیار عنوان می‌کنند. البته قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار آب شده نیز به عنوان مظنه استفاده می‌گردد.

نشانه‌های هک شده روی طلا

معمولا نشانه‌هایی که بیانگر عیار طلای زیورآلات باشد روی قسمتی از طلا که جلوی چشم نباشد، هک می‌شوند. در ایران، چون طلای ۱۸ عیار رایج است، شما باید به دنبال عبارت ۱۸k روی طلای خود باشید. K در واقع بیانگر عیار طلا بوده و اول کلمه‌ی karat به معنی عیار می‌باشد.

البته این امکان که خودتان مطمئنا بتوانید اصل یا تقلبی بودن طلایی را تشخیص دهید، وجود ندارد. حتی برخی از طلافروشان خود معترف هستند که با وجود گذراندن دوره‌های فنی تشخیص طلا، باز هم گاهی دچار خطا در تشخیص می‌شوند.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی

 

مراحل آموزش کاشت ناخن با ژل

 مراحل آموزش کاشت ناخن با ژل

کوتاه کردن تیپ

طول و اندازه تیپ الان زیاد و در حالت استاندارد قرار دارد. ما باید نظر مشتری را بپرسیم و از او بخواهیم که به ما اندازه تیپ را بگویید. برای مثال ممکن است که مشتری دوست داشته باشد ناخنش بلند باشد و یا اینکه تنها چند سانتی متر نیاز داشته باشد. بعد از اینکه بفهمید اندازه تیپ باید چقدر باشد، تیپ را به همان اندازه کوتاه کنید. کوتاه کردن آن معمولا بر عهده کاتر های معمولی آرایشگری است. این مرحله آموزش کاشت ناخن با ژل از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکدست کردن تیپ

در این مرحله باید با فایل ناخن و یا همان سوهان عادی، اقدام به صاف کردن نوک تیپ کنیم. دقت کنید که سوهان را باید به صورت افقی از زیر تیپ رد کنید و از زیر، آن را صاف کنید و به سمت بالا بیایید تا حالت تیزی اش را بگیرید. تیپ معمولا براق است بنابراین شما باید با کمک سوهان، برق آن را هم بگیرید.

صاف کردن خطوط تیپ

تیپ نباید هیچ خطی داشته باشد و باید کاملا صاف و یکدست باشد تا کار شما را خراب نکند. برای از بین بردن خط تیپ، باید از لبه سوهان کمک بگیرید. خط تیپ همان خط بین ناخن اصلی و مصنوعی شما است که نباید در معرض دید باشد. فقط آرام سوهان بکشید که مشتری اذیت  نشود.

اضافه کردن ضد قارچ و عقب راندن کوتیکول ها

بعد از صاف کردن خطوط تیپ، نوبت به افزودن ضد قارچ میرسد. ضد قارچ میتواند روی تیپ و ناخن طبیعی شما را حمایت کند. سپس اگر مشتری کوتیکول داشت باید آن ها را عقب بزنید. اما اگر نداشت از این مرحله بگذرید. کوتیکول را از کناره ها برداشته و دور تا دور ناخن را بردارید. فقط حواستان باشد که نه ناخن و نه پوست را زخم نکنید. خیلی دقت داشته باشید و اصلا عجله نکنید. بعد از عقب راندن کوتیکول ها دوباره ضد قارچ بزنید. با توجه به حسحس بودن برخی ناخن ها، در این مرحله از آموزش کاشت ناخن با ژل حتما حین کار با ناخن مراقب بافت ناخن مشتری باشید.

بیشتر بخوانید :

اعمال پرایمر ژل

بعد از مراحل بالا شما باید اولین ژل را بزنید که غلظتش از همه ژل هایی که گرفته اید کمتر است. به این ژل، اصطلاحا میگویند بیس ژل یا ژل پایه. نحوه اعمال این ژل دقیقا مانند لاک زدن است. این ژل دقیقا مانند لاک نباید به پوست اطرف و دور ناخن برخورد داشته باشد. در آرایشگاه ها اگر دقت نکنیم و ژل به پوست بچسپد، حین استفاده از نور (یو وی) پوست آسیب میبیند. اما اگر خودتان در خانه اینکار را امتحان کردید (یو وی) نخواهید داشت ولی در هر ژل صورت نباید به پوست بچسپد.

زدن ژل پرمیوم یا اصلی (مهمترین مرحله آموزش کاشت ناخن با ژل)

بعد از خشک شدن بیس ژل از پرمیوم ژل یا همان ژل اصلی استفاده میکنیم که غلظتش از اولی بیشتر است. نحوه زدن این ژل با بیس ژل متفاوت است. ما در مرحله قبل مانند لاک ناخن، ژل را اعمال کردیم. اما در این مرحله باید به صورت دورانی از بالا به پایین ژل را اعمال کنیم.

سوهان زدن

اگر در آرایشگاه هستید و میبینید که دور ناخن ژل چسپیده و مخصوصا روی کوتیکول و پشت آن را گرفته، باید از سوهان برقی دورگیر استفاده کنیید. اما اگر اینگونه نیست لازم به استفاده از سوهان برقی دورگیر نیست. دقت کنید که سطح ناخن را تنها با سوهان نرم برق بی اندازید و یکدست کنید و از دورگیر به هیچ عنوان برای سطح ناخن استفاده نکنید. سپس از بافر و پولیش در آخر کار استفاده کنید.

این تنها نمونه ای از آموزش دوره آرایش ناخن است

چیزی که در این مقاله خواندید (ـموزش کاشت ناخن با ژل) تنها گوشه ای از آموزش ها و تنها یک سرفصل کوچک از آموزش آرایش ناخن است. ما هر آنچه که باید درباره ناخن و آرایش آن یاد یگیرید را در قالب یک دوره آموزشی کامل و جامع به هنرجوهای خودمان آموزش میدهید و بستری برای درآمد زایی را برایشان مهیا میکنیم. اگر شما هم دوست دارید به جمع صدها هنرجوی ما بپیوندید و از تمام آموزش های مجموعه زیبایی الماس نشان استفاده کرده و با دریافت مدرک وارد بازار کار شوید خوشحال میشویم اول به صفحه آموزش ها بروید و بعد اگر مایل بودید با ما تماس بگیرید. همکاران ما بی صبرانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما در این خصوص هستند.

منبع : الماس نشان

 

چرا طلا و جواهر یک سرمایه گذاری خوب است؟

 واضح‌ترین دلیل برای خوب بودن خرید طلا و  سرمایه گذاری روی آن ، نوع جنسی است که این فلز دارد. جواهر به هیچ عنوان خراب نمی‌شوند و تا پایان عمر مانند روز اول باقی می‌ماند. به همین دلیل است که شاهد این هستیم که طلا و جواهر در خانواده‌ها به صورت ارثی دست به دست می‌چرخد و از مادربزرگ به نوه و نتیجه می‌ر‌ٰسد.

با تغییر در اوضاع اقتصادی و مشکلات داخلی، طلا و جواهر تحت تأثیر قیمت تورم یا تغییرات اقتصادی قرار نمی‌گیرند. این بدان معنی است که جواهر و طلا همیشه ارزش خود را دارند و هر زمان می‌توانید آنها را به عنوان سرمایه بفروشید و از پول آن استفاده کنید.

بسیاری از کسانی که تا به امروز طلا و جواهر داشتند شنیدیم که از سودی که هنگام فروش داشتند، تعریف کردند و از آن راضی بودند. اگر در وسایل خود طلا و جواهر دارید و به پول آنها نیاز دارید، می‌توانید در زمانی که قیمت طلا بسیار بالا است و به اصطلاح حباب است، آن را بفروشید تا سود زیادی کسب کنید.

بیشتر بخوانید :

جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در جواهر

جوانب مثبت

این فلز در جهان ارزش دارد و می‌توانید به جای پول نقد در مواقع سخت از آن استفاده کنید.

این یک سرمایه گذاری است که می‌توانید آن را استفاده کنید و همچنین با سود آن را بفروشید.

جواهرات از طلا درست شدند که فلز آن ماندگار است و زنگ نمی‌خورد.

همیشه مد است.

جوانب منفی

این فلز گرانبها مشکل در مورد نگهداری دارد. برای نگه داشتن آنها باید وسیله‌ی مناسب داشت و یا آن را در صندوق‌های امانات گذاشت که خب هزینه‌بر هستند.

جواهر و طلا مانند دیگر سرمایه گذاری‌ها مانند طلا درآمد ماهانه برای شخص به همراه ندارد. جواهر فقط وسیله‌ای ارزشمند است که از فروش آن می‌توانید سود کنید.

وجود سنگ و نگین در جواهر باعث کاهش قیمت آن هنگام فروش می‌شود و مانند طلای خام سود ندارد.

اگر طلا را دست اول بخرید باید هزینه اجرت ساخت بدهید که خب این برای شما به صرفه نخواهد بود.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی

اقدامات قبل از اعمال آرایش صورت

 برای اینکه مواد آرایشی به راحتی و اصولی بر روی صورت شما قرار بگیرند و ماندگاری خوبی  هم داشته باشد باید پیش از شروع آرایش ساده صورت ، مقدمات آن را فراهم کنید. در این مقاله از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه ما باشید تا برخی از کارهایی که پیش از شروع آرایش باید انجام دهید آشنا شوید.

۱. شستشوی کامل و اصولی صورت

قبل از اینکه بخواهید آرایش صورت ساده ای آغاز کنید صورت خود را با مواد پاک کننده بشویید. (با صابون شستشو ندهید زیرا اغلب صابون ها میتواند کیفیت پوست را برای اعمال آرایش کاهش دهند )

صورت خود را با آب ولرم بشویید تا نرم تر شود اما اینکار را با آب داغ و با دمای بالا انجام ندهید

۲. پوست خود را به درستی لایه برداری کنید

لایه برداری لزوما دقیقا پیش از شروع آرایش انجام شود، بلکه اینکار باید به صورت هفتگی در نظر گرفته شود. لایه برداری به باز شدن منفذهای پوستی و افزایش تهویه آن کمک میکنند. اما بیشتر از یک بار در هفته لایه برداری نکنید زیرا به پوست آسیب میرسد.

بیشتر بخوانید :

لایه برداری را به دو صورت زر انجام دهید:

مراجعه به متخصص پوست: معمولا یک بار در ماه کافی است چون لایه برداری پزشکی به صورت عمیق صورت میگیرد.

خرید ماسک های لایه برداری: معمولا هفته ای یک بار کافی است و لایه برداری سطحی تر است.

استفاده از مرطوب کننده ها را فراموش نکنید

این محصولات باعث می شوند که مواد آرایشی به شیوه ای مناسب تر روی صورت شما قرار بگیرند. مهمترین نکته در انتخاب مرطوب کننده این است که حتما آن ها را متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید. مثلا اگر پوست شما خشک است، سعی کنید از مرطوب کننده های مناسب برای پوست خشک استفاده کنید.

سعی کنید مرطوب کننده را به تمام بخش های صورت خود بزنید و جایی را از قلم نیاندازید. و تا پیش از اثرگذاری مرطوب کننده مواد آرایشی را اعمال نکنید.

منبع : الماس نشان

 

اصطلاحات اصلی یک فاکتور فروش طلا

 یک فاکتور فروش طلا و به طور کلی یک فاکتور فروش خوب باید شامل اسم و رسم فروشنده، شماره تلفن محل فروش، آدرس دقیق پستی و سایر اطلاعات ارتباطی در صورت وجود مانند آدرس وب سایت، نام کاربری شبکه های مجازی و … باشد.

شما به عنوان یک خریدار هوشمند باید از پذیرفتن فاکتورهای غیر رسمی و بی هویت امتناع کنید.

اما در ادامه به اطلاعات اختصاصی یک فاکتور طلا می پردازیم که باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

۱. نام کامل محصول خریداری شده:

گالری طلا موظف است نام محصول فروخته شده خود را به صورت دقیق مطابق با برچسب نصب شده روی کالا در فاکتور درج کند.

۲. قیمت روز طلا:

قیمت روز طلا بیانگر قیمت طلای ۱۸ عیاری است که در آن لحظه فاکتور خرید طلا  شما صادر شده است.

۳. فی اجرت:

فی اجرت یعنی کارمزد یا به عبارتی اجرت ساخت محصول خریداری شده که بسته به نوع و پیچیدگی ساخت در مورد هر محصولی ممکن است متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید :

خرید انگشتر طلا

۴. سود تکفروشی:

سود تکفروشی که اتحادیه طلا و جواهر برای تمامی فروشندگان طلا و جواهر الزام کرده است عدد ۷% می باشد و چنانچه عدد سود بیش از این عدد باشد تخلف محسوب می شود.

۵. متعلقات طلا:

ممکن است خرید شما یک دستبند سنگی، گردنبند سنگی و … باشد که قیمت سنگ، چرم و … در این قسمت به طور جداگانه درج می شود.

۶. مالیات بر ارزش افزوده:

طبق قانون کشور به ازای فروش هر نوع خدمت و کالا ۹% مالیات بر روی کل مبلغ فاکتور آورده می شود و فروشنده موظف است این مالیات را از خریدار گرفته و به صورت فصلی آن را به اداره مالیات گزارش و پرداخت کند

 منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی

بهترین کرم آرایشی فاندیشن برای پوست

 فاندیشن و کانسیلر به شما کمک می کند که صورتی بدون جوش ولکه داشته باشید،برای رفع عیوب اکثر پوستها ازفن (فاندیشن) استفاده می کنیم تا چهره را برای گریم آماده کنیم.( آموزش گریم )

، فن مخفف فاندیشن ومعنی  پایه و زیر بنا را دارد .

انواع فاندیشن

۱- فن خشک:  پنکیک ها

۲-فن مایع : لیکویید

۳-فن چرب: پن استیک

فُن خشک :

نام دیگر فن خشک که همان پنکیک است که به صورتتان حالت صاف و یکدستی می دهند،یکی از فن های پایه گریم است بدلیل اینکه فاقد چربی می باشد برای پوست های چرب گزینه خوبی می باشد به جز گریم در آرایش های سبک هم  کاربرد دارند کیک میکاپ و آکوا کالر در دسته فن های خشک هستند

فن چرب (پن استیک):

برای پوشش دهی معایب پوست مثل جوش لکه و حلقه های کبود زیر چشم و سایه روشن در گریم کاربرد زیادی دارند ولی بهتر است برای کاور همه صورت خصوصا نواحی که دارای چروک و خطوط زیادی هستند به علت چربی بالا کمتر استفاده شوند.این کرم پودر بافت سنگین دارد و  برای سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

فن مایع یا لیکویید :

 به دلیل داشتن پایه آب برای صورت های خشک (جنس پوست) و معمولی بسیار مناسب می باشد به ۳ دسته تقسیم می شود.

 :کرم پودر مایع معمولی  روی اکثر پوست هابه خوبی پخش می شود

:کرم پودر مایع نیمه چرب برای همه نوع پوستی مناسب است که بوسیله اسفنج های مرطوب بر روی صورت زده می شود

کرم پودر مایع چرب بخاطر داشتن بافت سنگین نسبت به انواع دیگر فن مایع مقدار کمی از آن دارای اثر گذاری قوی می باشد

منبع : دوره های آموزش آرایشگری

رفرنس : آموزشگاه آرایشگری الماس نشان

اصالت طلا و جواهر دست دوم

 خرید طلا و جواهر دست دوم یا به صورت آنلاین از طلا فروشی آنلاین  یا در طلافروشی‌ها باید با ذهنی باز، اما قلبی کنجکاو انجام شود. به عنوان یکی از بایدها و نبایدهای خرید طلا، برای اینکه خرید مطمئنی داشته باشید و پول خود را در جای درست خرج کنید، بسیار مهم است که اصالت کالا را قبل از نهایی شدن معامله بسنجید تا از ناامیدی بعد از خرید جلوگیری کنید.

اگر تصمیم دارید تا طلا و جواهر دست دوم را از دست بخرید، باید خودتان اصالت طلا را بسنجید. نحوه بررسی اصالت طلا و جواهر و تشخیص تقلب و اصل بودن آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، از جمله:

کدهای روی طلای و جواهر – روی تمام طلا و جواهرها کدهایی وجود دارد که آنها با توجه به عیاری که دارند فرق می‌کند. به عنوان مثال ممکن است بر روی طلایی عدد 925 حک شده باشد که این عدد نشان می‌دهد که کالای شما 92.5 درصد از طلای خالص ساخته شده است.

·        برندها - بسیاری از برندها نام خود را بر روی طلا و جواهر حک می‌کنند، بنابراین هنگام خرید طلای دست دوم برندهای به دنبال این باشید. البته این موضوع ممکن است در میان برندهای ایران خیلی مرسوم نباشد، اما در جهان و برای برندهای بزرگ جهان این کار عرف است.

·        تست آهنربا - برای بررسی اصل بودن طلای خود، سعی کنید آزمایش آهنربا را انجام دهید. طلای واقعی به آهنربا نمی‌چسبد. جواهرسازان از روش‌های علمی بیشتری مانند آزمایش اسید یا XRF استفاده می‌کنند، که در آن با اشعه ایکس طلا و جواهر و اصل بودن آن را تشخیص می‌دهند. اگر جواهر دست دوم می‌خرید و روی آن الماس دارد می‌توانید در مقاله تشخیص تقلبی و اصل بودن الماس در خانه، از اصل بودن نگین‌های آن نیز مطمئن شوید.

·        فاکتور و شناسنامه – طلای دست دوم نیز در طلافروشی‌ها با فاکتور خرید و فروش می‌شود، بنابراین می‌توانید با مشاهده فاکتور و شناسنامه کالا از اصالت آن مطمئن شوید. البته اسنادی که همراه با طلا و جواهر دست دوم است نیز می‌تواند جعلی باشد، بنابراین بسیار مراقب باشید! به دنبال اشتباهات املایی، متنی یا چاپ مبهم یا دستور زبان بد در آنها باشید.

·        خرید از طلافروشی معتبر - توصیه می‌کنیم بررسی اصالت کالا را به دست افراد متخصص و با اعتبار بازار بسپارید و سراغ طلا و جواهر دست دومی بروید که دیگر نیاز به بررسی اصالت آنها نباشد.

بیشتر بخوانید :

مختصری درباره بافت مو

 این هنر در واقع یکی از متدهای مرسوم و قدیمی هستش که از دیرباز بین مردم و قومیت های مختلف پرطرفدار بوده و هست. بافت مو در واقع به جمع کردن هنرمندانه مو اطلاق میشه که نوعی آرایش مو هم محسوب میشه.

در این حرفه، موها رو به شکل و فرمی زیبا و دلخواه جمع کرده و به هم میبافند. و معمولا برای حضور در مراسمات و یا موقعیت های اجتماعی خاصی تدارک داده میشه.

هرچند که به نوعی میشه گفت اینکار ریشه در گذشته داره، اما همزمان با گذشت زمان و پیشرفت آرایش مو، روش های جدیدی برای بافتن مو شکل گرفته و دیگه نباید چنین هنری رو دمده و از رده خارج شده در نظر بگیریم.

خوشبختانه بافت مو به هیچ عنوان محدود نیست و اگه سری به شبکه های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب بزنید متوجه میشوید که تعداد بیشماری تکنیک باف مو وجود داره که هر کدوم مناسب سلیقه و موقعیت خاصیه.

چرا باید بافت مو رو یاد بگیریم؟

موارد زیر تنها چند دلیل ساده اما منطقی برای یادگیری این هنر رو به رشد و زیبا است:

پرطرفدار بودن آن

متنوع بودن و به نوعی نامحدود بودن تکنیک ها و طرح های آن

کم هزینه بودن آموزش ها

پربازده بدون این هنر

عدم نیاز به ابزار یا وسایل زیاد (تنها با تعدادی کش و ابزار ابتدایی دیگه میشه اینکار رو ترتیب داد)

سرگرم کننده بودن بافتن موها

امکان الگو برداری از ویدئوهای بیشمار موجود در اینترنت

و…

چجوری میتونم آموزش بافت مو رو بگذرونم؟

حتما شما هم ویدئو ها و عکس های زیادی دیدید که به شکلی حرفه ای موها رو به هم میبافند و یک کار بینظیر رو شکل دادن. شاید از روی این ویدئوها بشه چندین نوع مدل بافت مو رو یاد گرفت اما متاسفانه، یادگیری تمام ترفندها و تکنیک های این هنر تنها با نگاه کردن به ویدئو و عکس میسر نمیشه. بنابریان بهتره حضوری و به صورت تئوری+ عملی چنین هنری رو یاد گرفت.

خوشبختانه مجموعه زیبایی الماس نشان دوره آموزش بافت مو رو زیر نظر بهترین اساتید و مدرسین حوزه آرایش مو برگزار میکنه، که با صرف هزینه مناسب و طی چندین جلسه، میتونید همه مباحث ریز و درشت آرایش و بافتن موها رو یاد بگیرید.

منبع : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان

صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 صفحه بعد