کارتیه یا کارتیر یکی از برترین و معروف ترین برند های معتبر دنیا و هم چنین جزء صد برند برتر طلا و جواهر در دنیاست که به ساخت زیورآلات و جواهرات می پردازد. جواهرات کارتیه سالهاست که زینت بخش افراد معروف و اشراف زادگان بزرگ اروپاست. اما به غیر از محصولات لوکس، خیلی از مدل ها و نمونه های تولیدی این برند برای استفاده مردم عادی طراحی می‌شوند. همچنین خیلی از تولید کنندگان داخلی و خارجی اقدام به کپی برداری از مدل‌ های این برند، به خصوص دستبند و انگشتر کارتیر می‌کنند.

تاریخچه برند کارتیه چیست؟

این کمپانی به طور کلی فعالیت هایی نظیر طراحی، ساخت، توزیع و فروش ساعت ها و جواهرات خاص خود را انجام می رساند. این برند فرانسوی در سال ۱۸۴۷ میلادی تاسیس شد و تا سال ۱۹۶۴ توسط خانواده فرانکویس مدیریت می ‌شد.

کارتیه برای نخستین بار در سال ۱۹۰۴ امتیاز طراحی و تولید جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه ادوارد ششم دریافت نمود.

طراحی خاص و منحصر به فردی که جواهرات این برند دارند، باعث استفاده بسیاری از خانواده های سلطنتی که در آن زمان می زیستند از این برند شده بود. امروزه تمام افراد جوامع مختلف علاقه دارند تا از این برند معروف اکسسوری داشته باشند. البته باید توجه کرد که اکسسوری ها و جواهرات تقلبی این برند در بازار ها موجود است و برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن محصولات باید به نکات خاصی توجه کنند.

از آن جایی که محبوبیت مدل های این برند شهرت جهانی پیدا کرده، افراد زیادی برای داشتن محصولات مشابه، به خرید جواهرآلات غیر اورجینال این برند می‌پردازند.

کارتیر اصل را از کارتیر تقلبی تشخیص دهید

تشخیص کارتیر اصل از کارتیر تقلبی با دقت در چند نکته ممکن است.

یکی از بارزترین نکاتی که در هنگام خرید طلا طرح کارتیر باید به آن توجه کنید، کپی درست لوگوی کارتیر روی آن‌هاست. دستبند، گردنبند و انگشتری که کارتیر اصل نباشد، یا لوگوی اختصاصی این برند را روی خودش ندارد و یا با طرحی که اندکی با طرح اصلی متفاوت است روی آن حک می‌شود. اگر قطعه طلای شما کارتیه اصل باشد، علاوه‌بر آنکه عیار ۱۸ روی آن درج شده است، عدد ۷۵۰ را هم در کنار آن دارد.

از دیگر نکاتی که به وسیله آن می‌توانید کارتیر اصل را از تقلبی تشخیص دهید، رنگ طلای آن است. در نوع غیر اصل آن، از طلای سفید یا پلاتین از نقره استرلینگ استفاده می‌شود‌. در حالیکه طلای کارتیه اصل از ترکیب طلای زرد، طلای سفید، پلاتین و آلیاژ مس_طلا ساخته می‌شود.

منبع: https://www.asby.ir/