همواره یکی از بهترین و نخستین انتخاب ها برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است. در کاشت ایمپلنت دیگر نیازی به تراش سایر دندان های سالم اطراف وجود ندارد.

ایمپلنت های دندانی یک نوع پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن افراد می باشند. ایمپلنت ها به عنوان یک جایگزین خوب، دائمی به جای یک یا تعدادی دندان از دست رفته توسط متخصصان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند. بعد از قرار گیری ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در اطراف ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش خورده و به فک متصل می شود، برای جوش خوردن ایمپلنت به مدت زمانی تقریباً 3 الی 6 ماه نیاز است، بعد از جوش خوردن ایمپلنت، تاج و روکش دندان بر روی ایمپلنت قرار می گیرد.

عمر ایمپلنت های دندانی چند سال است؟

ایمپلنت دندان می‌تواند برای یک عمر و یا مدت زمان کوتاه تر مورد استفاده قرار بگیرد. میزان عمر آن به عوامل مختلفی مانند میزان حفظ و رعایت بهداشت دهان و دندان، معاینات و چکاپ های منظم دندانپزشکی، رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و . . . بستگی دارد.

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

این جراحی معمولا با بی حسی موضعی انجام می گیرد، بنابراین نباید دردی در طول عمل جراحی حس شود. بعد از اتمام بی حسی و جراحی ناراحتی‌هایی وجود خواهد داشت که این ناراحتی برای افراد مختلف متفاوت می باشد. می توان گفت دردی که حس می شود, مانند درد کشیدن دندان است که این درد نیز با داروهای ضد دردی که توسط دندانپزشک تجویز خواهد شد مدیریت می شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت ایمپلنت به منظور جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری‌های دندانی و آسیب دیدن لثه و دندان ها ضروری می باشد. حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مطلوب بعد کاشت دندان دارای اهمیت ویژه می باشد. بنابراین لازم است با استفاده از نخ دندان، برس و مسواک مخصوص، اطراف دندانی که ایمپلنت شده است به خوبی تمیز شود. نحوه استفاده از مسواک ها باید توسط دندانپزشک آموزش داده بشود.

بیشتر بخوانید: تغذیه بعد از ایمپلنت دندان

محبوبیت ایمپلنت های دندانی

کاشت ایمپلنت بنا به دلایل مختلفی مانند طول عمر، استحکام و ثبات بالای ایمپلنت های دندانی دارای محبوبیت بسیاری بوده و جزو محبوب ترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته می باشد،. شما نیز اگر دندانتان را از دست داده اید، می توانید با استفاده از ایمپلنت ها جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته تان داشته باشید تا بتوانید به راحتی مشکلات مربوط به بی‌دندانی را برطرف کنید.

منبع: https://www.chalava.ir/