طلا و جواهر جزء اکسسوری‌هایی هستند که به وسیله آنها می‌توانید ظاهر خود را صیقل دهید. اما اغلب اوقات، قیمت یک گردنبند از قیمت تمام وسایل داخل کمد شما بیشتر شود. در این مواقع تصمیم گیری برای خرید طلا و جواهر سخت می‌شود و حتی برخی از خرید منصرف می‌شوند.

اما خبر خوش این است که می‌توانید با خرید طلای دست دوم و کم اجرت، طلا دار شوید و هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه روز طلا و جواهر پرداخت کنید. بسیاری برای سرمایه گذاری نیز سراغ خرید طلای دست دوم می‌آیند که با توجه به اینکه اجرت ساخت در آنها بسیار کم است، می‌توان آن را سرمایه گذاری بسیار خوبی دانست.

طلاهای تقلبی به جای طلای دست دوم

امروزه آنقدر در ساخت زیورآلات بدل پیشرفت کرده‌‌‌‌‌اند که واقعاً تشخیص برخی از زیورآلات بدل با طلا را فقط باید به دستگاه‌های مخصوص سپرد. ممکن است به بهانه آن که فاکتور طلا گم شده است یا اینکه سال‌ها پیش طلا را خریداری کرده‌‌‌‌‌ایم و در حال حاضر هیچ نشانی از آن مغازه طلافروشیی نداریم؛ طلاهای تقلبی را با نام طلای دست دوم و کم اجرت به شما بیندازند. البته توجه کنید که بسیاری از افرادی هم هستند که برای قطعه طلای تقلبی، فاکتور طلا جعل می‌کنند؛ به همین منظور هر طلای دست دومی که فاکتور داشت دلیلی ندارد که اصل و با کیفیت باشد.

فاکتورهای غیر معتبر طلای دست دوم

امروزه اعتبار طلا به طلافروش است و کاغذی که به عنوان فاکتور به دستمان می‌دهند. فاکتوری که قرار است هم ضمانتی برای طلایمان باشد و هم امنیتی برای سرمایه‌گذاریمان.

این نکته را در خرید و فروش طلای دست دوم بسیار جدی بگیرید، اگر طلای دست دومی بخرید که فاکتور معتبری نداشته باشد و یا فاکتور آن به اسم صاحب قبلی طلا باشد؛ در صورت وجود مشکل مثل پس بودن عیار طلا، اتحادیه طلا و جواهر در مقابل شکایت شما هیچ گونه مسئولیتی ندارد و هیچ کاری از دستشان بر نمی‌آید و باید قید پول خود را بزنید.

انتقال بیماری‌های پوستی از طریق خرید طلای دست دوم

می‌توان گفت انتقال بیماری با خرید طلا دست دوم عاملی دیگری است برای ممنوعیت طلای دست دوم! چرا که این طلاها برای افرادی بوده‌اند که ما نمی‌شناسیمشان و ممکن است در صورت استفاده از این طلاها دچار حساسیت‌های پوستی طلا شویم. رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز بارها این عامل را دلیل مهمی برای ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم دانست و از خریداران طلا می‌خواهد تا این موضوع را جدی بگیرند و پشت گوش نیندازند.

منبع: https://www.asby.ir/