گوشواره از جمله زیورآلاتی است که از هزاران سال پیش توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مدل‌های مختلف گوشواره به مرور به کشورهای مختلف جهان راه یافته‌. مثلاً گوشواره‌های اهرمی از سال ۱۸۸۰ میلادی، گوشواره‌های قلابی از زمان روم باستان و گوشواره‌های کلیپسی در قرن بیستم وارد بازار شدند. یا گوشواره‌های چلچراغی که هزاران سال است که در هند و خاورمیانه استفاده می‌شوند، تازه از سال ۱۹۲۰ میلادی در صنعت فشن غرب ظاهر شدند.

به طور کلی شما با خرید گوشواره طلا  می‌توانید به تیپ و استایل خود شکل، رنگ یا جلوه‌ی خاص ببخشید. اما برای انتخاب این مصنوع طلا لازم است به اصول و قواعد خاصی توجه کنید و فقط آنچه که صرفا دوست دارید را خریداری نکنید. باید مدلی که انتخاب می‌کنید متناسب رنگ موها، قد موها یا حتی متناسب با فرم صورت شما باشد. تا به زیبایی هر چه بیشتر صورت، موها و شخصیت شما کمک کند.

بیشتر بخوانید :

البته باید بدانید که هیچ قانون نوشته‌ای برای انتخاب گوشواره طلا متناسب با رنگ و قد مو وجود ندارد. اما یک‌سری اصول هستند که رعایت آنها باعث بهتر دیده شدن ظاهر شما خواهد شد. مثلاً اگر موهای بلوند و روشن دارید، بدون شک گوشواره طلای زرد بسیار بهتر از طلای سفید یا پلاتین برای شماست. یا مثلاً اگر موهای کوتاه دارید، از آنجا که هر گوشواره‌ای در گوش‌هایتان به خوبی دیده می‌شود خیلی فرقی نمی‌کند چه مدلی را انتخاب کنید. حالا برای آشنایی با روش‌های صحیح ست کردن مدل مو با گوشواره در زیر معیارهایی که باید مدنظر داشته باشید را نوشته‌ایم.

منبع : طلا فروشی آنلاین کیش طلا