اندازه‌گیری صحیح مچ دست برای تعیین سایز دستبند و تعیین سایز النگو بسیار اهمیت دارد. به این خاطر که شما از زیورآلات برای افزایش جذابیت استایل خود استفاده می‌کند. بنابراین مهم است که اکسسوری درست با اندازه‌ی صحیح انتخاب و خریداری کنید. اگر دستبند یا النگو در دست تنگ باشد، علاوه بر اینکه خودتان را اذیت می‌کند، جلوه‌ی زشتی هم به استایلتان می‌بخشد. یا اگر بیش از حد نرمال گشاد باشد هم همین اثر منفی را خواهد داشت. بعلاوه‌ی اینکه احتمال گم شدن آن هم زیاد است.

بنابراین پیش از خرید دستبند طلا به صورت آنلاین یا از مغازه‌های فیزیکی طلافروشی، بهتر است مچ دست خود را اندازه‌گیری کنید. این باعث می‌شود در زمان خرید با خیال راحت سایز النگوی مناسب خود را سفارش دهید.

شباهت و تفاوت اندازه‌گیری دست برای النگو و دستبند

النگوها شکل ثابتی دارند و در دست کردن آنها چندان آسان نیست. در گذشته از جوراب‌های نازک یا صابون برای در دست کردن النگو استفاده می‌شد. اما این روش خیلی سخت و بعضا دردناک است. به همین خاطر، برای اینکه بتوانید اندازه درست و دقیق مچ دست خود را برای استفاده از النگو اندازه گیری کنید تا النگو تنگ نباشد و وارد مچ دست شود، باید اندازه انگشتانتان را هم داشته باشید. برای این منظور باید نوک انگشت شصت و انگشت کوچک را روی هم در کف دست جمع کنید. دست را در همین حالت نگه دارید و با دست دیگر، روبان را دور پهن‌ترین قسمت دست خود حلقه کنید و با خودکار یا ماژیک علامت بزنید. در زمان اندازه‌گیری مراقب باشید که دستتان جمع یا باز نشود زیرا در این حالت اندازه‌گیری شما درست و دقیق نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا آنلاین

علاوه بر روشی که در بالا توضیح دادیم و و جدول بالا، می‌توانید برای تعیین سایز النگوهای قدیمی که کاملا دایره‌ای هستند و شکل ثابتی دارند به روش زیر عمل کنید.

 

یکی از النگوهایی که در خانه دارید و سایزش اندازه دستتان است را بردارید.

آن را روی خط کش بگذارید و اندازه‌ی قطر بخش داخلی النگو را اندازه بگیرید.

عدد به دست آمده را در جدول زیر پیدا کنید تا سایز درست النگوی خود را پیدا کنید.